پناهگاه کوه سیاه که منطقه ای حفاظت شده و شکار ممنوع بوده، تنها تا سال ۱۳۹۱ در لیست رسمی قرارداشته اما از آن به بعد از لیست رسمی حذف و ممنوعیت آن با رعایت نکاتی برداشته شده است.

آیا از پناهگاه حیات وحش کوه‌سیاه دیدن کرده‌اید؟

به گزارش سلام نو، یکی از مناطق طبیعی بوشهر، پناهگاه حیات وحش کوه سیاه است. این جاذبه زیبا با قرار گرفتن در منطقه ای با آب و هوای گرم و خشک محلی مناسب برای زندگی حیوانات مختلف است. در واقع در منطقه قشلاقی عشایر قشلاق نشین واقع شده است.

منطقه قشلاقی بوشهر

ارتفاع پناهگاه از سطح دریا چیزی نزدیک به ۱۶۹۱ متر است. از جمله حیواناتی که در این پناهگاه زندگی می کنند می توان هفت هزار کل، میش وحشی، بز، قوچ و همچنین پلنگ را نام برد. گفته شده در سال ۱۳۹۰بر اساس تصویر دوربین های تله ای که در منطقه کارگذاشته شده است یک قلاده پلنگ در پناهگاه کوه سیاه دیده شده است.

کوه سیاه

پناهگاه کوه سیاه که منطقه ای حفاظت شده و شکار ممنوع بوده، تنها تا سال ۱۳۹۱ در لیست رسمی قرارداشته اما از آن به بعد از لیست رسمی حذف و ممنوعیت آن با رعایت نکاتی برداشته شده است. این نکات عبارتند از : مجوز رسمی از اداره محیط زیست، اخذ پروانه و شکار در فصولی که توسط محیط زیست تعیین شده،انجام پذیرد.

 منبع: گردشگری ۷۲۴

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید