درمان با سلول‌های بنیادی در درمان تعدادی از مسائل پزشکی کاملا مؤثر است. با این حال، در ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای غربی، این شکل از درمان هنوز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، زیرا عدم اطمینان در مورد اثرات منفی آن وجود دارد. این نیاز به گردشگری سلول‌های بنیادی را ایجاد کرده است. این وضعیتی است که مردم کشورهای غربی مجبورند برای استفاده از درمان با سلول‌های بنیادی به کشورهای دیگر سفر کنند.

چه طور سلول‌های بنیادی می‌توانند باعث تحول در گردشگری شوند؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: سلول‌های بنیادی مواد خام بدن هستند. مطالعات سلول‌های بنیادی به دانشمندان کمک می‌کند تا بدانند که چگونه بیماری‌ها به عنوان اینکه آنها قادر به تماشای سلول‌های بالغ به استخوان‌ها و سایر بافت‌ها و اندام‌ها می‌شود. تحقیقات سلول‌های بنیادی نیز در داروهای بازسازی شده استفاده می‌شود، جایی که دانشمندان سلول‌های سالم را برای جایگزینی کسانی که تحت تاثیر بیماری قرار گرفته اند، تولید می‌کنند. این نوع درمان معمولا بر روی افراد مبتلا به آسیب‌های نخاعی، دیابت نوع ۱، سرطان و بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود. در اینجا برخی از جنبه‌های تحقیقات سلول‌های بنیادی را که باید بدانیم پوشش می‌دهیم.

۱. فریزر سلولی

انجماد سلولی فرآیندی است که سلول‌ها، بافت‌ها، اندامک‌ها و سایر سازه‌های بیولوژیکی را با سرد کردن آنها تا دمای بسیار پایین حفظ می‌کند. نمونه‌ها معمولا در دمای ۱۹۶- درجه سانتیگراد نگهداری می‌شوند. انجماد سلولی معمولا با استفاده از فریزر با سرعت کنترل‌شده انجام می‌شود، ابزاری آزمایشگاهی که می‌تواند سلول‌ها را در عین محافظت از آسیب‌دیدگی حفظ کند.

با سرعت کنترل شده انجماد، متخصصان باید نیتروژن مایع را به محفظه فریزر بسته، جایی که سوسپانسیون سلولی در آن قرار می‌گیرد، اضافه کنند. دمای پایین می‌تواند فعالیت بیولوژیکی را کند یا متوقف کند و سرعت کنترل شده به متخصصان فرصتی برای حذف آب از مواد می‌دهد. به این ترتیب، آنها قادر به بهبود زنده ماندن نمونه هستند.

۲. شبیه سازی درمانی

شبیه سازی درمانی به عنوان انتقال هسته‌ای سلول سوماتیک نیز شناخته می‌شود و برای ایجاد سلول‌های بنیادی همه کاره مستقل از تخمک‌های بارور شده استفاده می‌شود. از آنجایی که در این روش از سلول‌های بنیادی خود بیمار استفاده می‌شود، پیوندها از نظر ژنتیکی با سلول‌های بنیادی یکسان خواهند بود. این بدان معنی است که آنها توسط سیستم ایمنی بیمار طرد نمی‌شوند.

سلول‌های اهداکننده ممکن است از یکی از اعضای نزدیک خانواده یا فردی با انواع بافت‌های نزدیک به هم گرفته شوند. شبیه سازی درمانی به عنوان یک شکل رایج درمان پذیرفته نشده است، اما تحقیقات آن کاملا امیدوارکننده است.

چه طور سلول‌های بنیادی می‌توانند باعث تحول در گردشگری شوند؟

۳. گردشگری سلول‌های بنیادی

درمان با سلول‌های بنیادی در درمان تعدادی از مسائل پزشکی کاملا مؤثر است. با این حال، در ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای غربی، این شکل از درمان هنوز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، زیرا عدم اطمینان در مورد اثرات منفی آن وجود دارد.

این نیاز به گردشگری سلول‌های بنیادی را ایجاد کرده است. این وضعیتی است که مردم کشورهای غربی مجبورند برای استفاده از درمان با سلول‌های بنیادی به کشورهای دیگر سفر کنند.

چه طور سلول‌های بنیادی می‌توانند باعث تحول در گردشگری شوند؟

مسائل مربوط به تحقیقات سلول‌های بنیادی

برخی مسائل بالینی، اخلاقی و اجتماعی استفاده از تحقیقات سلول‌های بنیادی را در درمان بیماران کند کرده است. در اینجا برخی از این مسائل آمده است:

سلول‌های بنیادی کشت‌شده برای چندین نسل مشاهده شده است که مانند سلول‌های سرطانی رفتار می‌کنند. سلول‌های بنیادی کشت‌شده می‌توانند با ویروس‌ها آلوده شوند و اینها به بیمار منتقل می‌شوند. از آنجایی که این فناوری هنوز جدید است، دانشمندان ممکن است قادر به تعیین میزان موثر بودن آن نباشند.

نتیجه‌گیری تحقیقات سلول‌های بنیادی یکی از مهمترین زمینه‌های پزشکی است. برخی از مهم‌ترین جنبه‌های آن عبارتند از: انتقال دهنده‌های سلولی، کلونینگ درمانی و گردشگری سلول‌های بنیادی. این تکنولوژی هنوز در مراحل رشد خود است، اما پزشکان در نقاط مختلف جهان از آن برای درمان بیماران استفاده می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید