آب آبشار از ۱ ریزشگاه با ارتفاع ۲ متر به زمین می ریزد. علت نام گذاری این آبشار از نامش پیداست؛ با ورود به روستای زیرراه اثری از آبشار نیست و پیدا کردن آن برای اولین بار کار آسانی نیست.

زیرراه آبشاری حیرت‌انگیز در بوشهر

به گزارش سلام نو، از دیگر جاذبه های طبیعی استان بوشهر می توان به آبشار زیرراه اشاره کرد. در یک روز تعطیل با سفر به روستای زیرراه از توابع بخش سعدآباد در ۳ کیلومتری شهرستان دشتستان، به این مکان دنج دسترسی پیدا خواهید کرد. آبشار زیرراه از به هم پیوستن چندین قنات این منطقه، تشکیل می شود.

روستای زیرراه

به دلیل فرسایش زمین در هنگام خروج آب از بستر قنات، غاری زیبا به وجود آمده است. در گذشته از این غار استفاده بهینه میشد در واقع به دلیل پوشش مناسب در برابر دید، کاربرد حمام عمومی برای مردم روستای زیراه و حتی روستاهای اطراف را داشت. ریزش و روان شدن آب از آبشار باعث تشکیل دره و دشت با زیبایی شگفت انگیزی شده بطوری که سرسبزی این مکان در کنار نخلستان های منطقه تعجب برانگیز است.

آبشار زیرراه شهرستان دشتستان

ارتفاع روستای زیرراه از سطح دریا ۶۵ متر است. آب آبشار از ۱ ریزشگاه با ارتفاع ۲ متر به زمین می ریزد. علت نام گذاری این آبشار از نامش پیداست؛ با ورود به روستای زیرراه اثری از آبشار نیست و پیدا کردن آن برای اولین بار کار آسانی نیست. درواقع آبشار در زیرراه (در زیر جاده یا مسیری که به روستا می رسید) قرار دارد.

اگر به این روستا سفر  کنید در واقع با یک تیر چند نشان زدید؛ هم آبشار، چشمه، دشت، دره را می بینید هم از نخلستان ها و طبیعت بکر و آب و های خوب آن استفاده می کنید.

 منبع: گردشگری ۷۲۴

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید