به دلیل عبور آب این رودخانه از مسیر نمکی، آب دالکی شور است. نخلستان های شهرستان دشتستان آب مورد نیاز خود را از رود دائمی دالکی دریافت می کنند. پلی که بر روی دالکی بسته شده، هنر ابوالحسن خان مشیرالملک شیرازی است.

دالکی رودی به فاصله شیراز تا بوشهر

به گزارش سلام نو، رود دالکی یک رود مشترک بین استان فارس و بوشهر است، در واقع از غرب شیراز در منطقه دشت ارژن این رود سرچشمه می گیرد و پس از گذشتن از شهر های مختلف خود را به استان بوشهر می رساند و در نهایت به خلیج فارس می ریزد. طول این رود بزرک چیزی نزدیک به ۲۲۵ کیلومتراست. رود دالکی را رود اخشین هم می نامند.

رود اخشین

رودهای مختلفی طی مسیر به رود دائمی دالکی می پیوندند از جمله : آب سرخون، شیرین رود و در ادامه در محل "چم درواهی"واقع در شمال برازجان(۱۵ کیلومتری برازجان) رود شاپور به آن اضافه می شود. پس از به هم پیوستن شاپور و دالکی نام این رود تغییر می کند که به حله معروف است.

رود دالکی استان فارس

به دلیل عبور آب این رودخانه از مسیر نمکی، آب دالکی شور است. نخلستان های شهرستان دشتستان آب مورد نیاز خود را از رود دائمی دالکی دریافت می کنند. پلی که بر روی دالکی بسته شده، هنر ابوالحسن خان مشیرالملک شیرازی است که با استفاده از سنگ و ساروج در سال ۱۲۸۶ هجری قمری (بیش از ۱۵۰ سال پیش) در چندکیلومتری شمال شرق دالکی احداث کرد. این پل که پل مشیر نام دارد اکنون جهت عبور و مرور ماشین ها استفاده می شود

منبع: گردشگری ۷۲۴  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید