با وجود اینکه وزیر اطلاعات ارشدترین مقام اطلاعاتی دولت است، باید گفت که حسین طائب را می‌توان متنفذترین چهره امنیتی ایران دانست. اما شاید بپرسید چرا با وجود وزیر اطلاعات طائب متنفذترین مقام امنیتی ایران است.

هر آنچه باید درباره حسین طائب بدانید؛ آشنایی با امنیتی‌ترین چهره ایران

سلام نو – سرویس سیاسی: دو بال نظامی و امنیتی از مهم‌ترین ابزارهای هر کشوری برای دفاع از خود در برابر تهاجم‌های دشمن است. ما همیشه تصوری از اهمیت بال نظامی در دفاع از کشورها داریم، تصویری که در بخش امنیتی به دلیل ماهیت آن اصولا کم‌تر شفاف است.

نیروهای امنیتی را می‌توان خط مقدم دفاع و حراست از مرزهای هر کشوری دانست. نیروهایی که ماموران آن‌ها در سکوت و سایه‌ها برای حفاظت از منافع ملی کشور خود تلاش می‌کنند و در نبردی دائمی به سر می‌برند.

ایران نیز از این قائده مستثنی نیست و نیروهای امنیتی مختلف برای حافظت و حراست از منافع ملی خود دارد که در هر کدام با توجه به حوزه کاری خود برای تامین منافع ملی تلاش می‌کنند.

مشهورترین نهاد اطلاعاتی برای عموم ایرانیان وزارت اطلاعات است که نیروهای آن در بین عموم مردم و فضای سیاسی با عنوان «سربازان گمنام امام زمان» خطاب می‌شوند. حفاظت اطلاعات نیروهای مختلفی مثل وزارت دفاع، سپاه و ارتش از جمله دیگر نهادهای اطلاعاتی شناخته شده ایران هستند.

حسین طائب؛ متنفذترین مدیر امنیتی ایران

با وجود اینکه وزیر اطلاعات ارشدترین مقام اطلاعاتی دولت است، باید گفت که حسین طائب را می‌توان متنفذترین چهره امنیتی ایران دانست. اما شاید بپرسید چرا با وجود وزیر اطلاعات طائب متنفذترین مقام امنیتی ایران است.

حسین طائب تا دیروز مسوول اطلاعات سپاه بود، نهادی که به گفته فرمانده سپاه انقلاب اسلامی مقیاس عمل اطلاعاتی آن کل نظام و انقلاب و جغرافیای تهدید علیه ایران است. دلیل دیگر اهمیت حسین طائب تداوم حضور بیش از یک دهه‌ای او در مقام خود است، تداومی که به طور طبیعی به اقتدار هر مدیری می‌انجامد.

حسین طائب در سال ۱۳۴۲ در تهران متولد شد. او پس از پایان تحصیلات ابتدایی و متوسطه در مدارس محله ۱۷ شهریور تهران وارد حوزه علمیه شد و دروس طلبگی را در سه شهر تهران، قم و مشهد تا سطح خارج فقه دنبال کرد. او در دروس خارج فقه و اصول در محضر حضرات آیات تبریزی، فاضل لنکرانی و خامنه‌ای حاضر شد.

طائب در نهایت مثل بسیاری از جوانان علاقه‌مند به انقلاب سال ۱۳۶۱ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در سپاه منطقه ۱۰ تهران و سپاه استان‌های قم و خراسان رضوی شروع به فعالیت کرد.

او برادر حجت‌الاسلام مهدی طائب است، چهره‌ای که به مراتب بسیار بیش از او شناخته شده است. مهدی طائب رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار است و بیشتر به سخنرانی‌های جنجالی و داغ خود شناخته می‌شود.

طائت پیش از پذیرش مسئولیت اطلاعات سپاه در سال ۱۳۸۸ مدتی در بیت رهبری حضور داشت و بیش از سه سال معاون فرهنگی ستاد مشترک سپاه، فرمانده دانشکده فرهنگی دانشگاه امام حسین (ع)، جانشینی فرمانده و در نهایت فرمانده سازمان بسیج بوده است.

از سوابق امنیتی طائب می‌توان به فرماندهی حفاظت اطلاعات سپاه و معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات در دوران علی فلاحیان، وزیر اطلاعات دولت هاشمی، اشاره کرد.

خداحافظی طائب با اطلاعات سپاه بعد از ۱۳ سال

طائب که بعد از فرماندهی حسین سلامی در سپاه در مسئولیت خود ابقا شده بود در نهایت دیروز به صورت رسمی سکان هدایت سازمان اطلاعات سپاه را به یکی دیگر از چهره‌های شناخته شده سپاه پاسداران سپرد. 
به گزارش سپاه نیوز سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه اعلام کرد که با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظمی به سمت رئیس سازمان اطلاعات سپاه منصوب شد. 
بنا بر گفته‌ها حجت الاسلام و المسلمین حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه نیز با حکم سرلشکر حسین سلامی به سمت  مشاور فرمانده کل سپاه منصوب شد. 
رییس جدید سازمان اطلاعات سپاه سالها عهده دار مسئولیت "ریاست سازمان حفاظت اطلاعات سپاه" بوده و تجارب فراوانی در امور حفاظتی، امنیتی و  اطلاعاتی دارد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید