سخنگوی حماس از سازمان ملل و تمام نهادهای حقوق بشر بین‌المللی خواست در راستای تشدید تلاش‌ها برای پایان دادن به درد و رنج ملت فلسطین و فشار به اشغالگران صهیونیست جهت رفع محاصره غزه تلاش نمایند.

حماس از درخواست سازمان ملل برای رفع محاصره غزه استقبال کرد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از تارنمای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نوشت: این جنبش از اظهارات سخنگوی سازمان ملل متحد پیرامون رفع محاصره نوار غزه استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، اظهارات «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل که طی آن به درد و رنج ساکنان غزه درپی محاصره ۱۵ ساله اشاره کرده و ضرورت رفع کامل آن را خواستار شده بود، با استقبال جنبش حماس مواجه شد.

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت که این اظهارات از سوی یک مقام سازمان ملل بار دیگر حجم درد و رنج بیش از دو میلیون فلسطینی را که در نقض آشکار قوانین بین المللی و بدیهی ترین حقوق بشر مورد محاصره ظالمانه قرار گرفته اند، نشان می دهد.

سخنگوی حماس همچنین از سازمان ملل و تمام نهادهای حقوق بشر بین المللی خواست تا با این اظهارات و گزارش ها تعامل جدی داشته باشند و در راستای تشدید تلاش ها برای پایان دادن به درد و رنج ملت فلسطین و فشار به اشغالگران صهیونیست جهت رفع محاصره غزه تلاش نمایند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس پیش از این هم با انتشار بیانیه‌ای از مواضع کشور آفریقای جنوبی و همچنین پارلمان منطقه خودمختار کاتالونیا علیه جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی قدردانی کرده بود.

حماس در بیانیه خود، دعوت وزیر خارجه آفریقای جنوبی از جامعه بین‌الملل برای بازخواست و مجازات سران رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات و نقض حقوق ملت فلسطین از ۷۳ سال پیش را اقدامی مؤثر و قابل توجه ارزیابی کرد.

در بیانیه حماس همچنین در واکنش به تصویب طرح پارلمان کاتالونیا در محکومیت سیاست آپارتاید رژیم صهیونیستی، گفته شده است که این مواضع و طرح‌ها پیروزی به نفع مسئله عادلانه فلسطین است و پرده از چهره حقیقی رژیم اشغالگر که متکی به جنایت و نژادپرستی است و قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض می‌کند، برمی‌دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید