شیف شامل دو محله یکی در شرق به نام «حیار» و دیگری در غرب به نام «عواسی» که محله شرقی بزرگتر است. مزار شیخ سعد که زمانی زمامدار شیف بود در این منطقه واقع شده به همین دلیل هم هست که عده ای از مردم این جزیره را به جزیره شیخ سعد می‌شناسند.

جزیره ماسه‌ای شیف مقصدی مناسب برای گردشگری

به گزارش سلام نو، در کنار دیگر جزایر خلیج فارس جزیره ماسه ای شیف از توابع بخش مرکزی استان بوشهر است که در کنار تالاب حله و در شمال بندر بوشهر واقع شده است. دارای زمینی ماسه ای با ارتفاع بسیار کم از سطح دریا (ارتفاع ۱ متر) و معمولا آب گرفته است.

جزیره ماسه ای

روستای شیف که در این منطقه واقع شده حدود ۴۲۰۰ نفر جمعیت دارد.ساکنین شیف مسلمان و اکثرا سنی (۳۷۰۰نفر از ۴۲۰۰ نفر سنی) و بقیه اهل تشیع هستند برهمین مبنا هست که ۳ مسجد مخصوص سنی و ۱ مسجد در سال ۱۳۷۵ با نام امام جعفر صادق(ع) مخصوص برگزاری مراسمات مذهبی و نماز مسلمانان شیعه بنا شده است.

ساکنین شیف عرب زبان هستندو با لهجه خاص خود صحبت می کنند و لباس های محلی متفاوتی از سایر نقاط کشور دارند؛ نام لباس مردانه«دژداشه» است و زنان هم با چادر های رنگی یا طرح دار با نوع بستن متفاوت نسبت به چادر مشکی، از خانه بیرون می روند. به دلیل نبود امکانات لازم شرایط درس خواندن فقط تا پایان دوره دبیرستان (متوسطه دوم) فراهم است و برای ادامه تحصیل باید به شهری دیگر مراجعه کرد. اکثر مردم سرگرم شغل صیادی هستند.

جزیره عرب زبان

شیف شامل دو محله یکی در شرق به نام «حیار» و دیگری در غرب به نام «عواسی» که محله شرقی بزرگتر است. مزار شیخ سعد که زمانی زمامدار شیف بود در این منطقه واقع شده به همین دلیل هم هست که عده ای از مردم این جزیره را به جزیره شیخ سعد می شناسند.

حیار

در گذشته صادرات و واردات رونق داشته و کالاها از طریق این بندربه کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر و یا وارد می شد. همچنین صنعت صیادی، کشاورزی و نخل داری و ذخایر نفت و نیروگاه های هسته ای، اقتصاد منطقه را در دست گرفته است.

رفته به اسکله جزیره و دیدن لنج ها و ناخداها همچنین سر زدن به بازار ماهی فروشان که در اسکله معروف واقع شده، خالی از لطف نیست.

 منبع: گردشگری ۷۲۴

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید