این جاذبه تاریخی در محله ای نزدیک به امامزاده عبدالمهین، در کنار جاده سبزآباد قرار گرفته است. در محوطه بیرون ساختمان قایق‌های جنگی و نظامی، شناورهای سطحی(کشتی) و شناورهای زیر سطحی(زیردریایی) از تمام دوره های تاریخی مخصوصا دوره قاجار وجود دارد.

آیا می‌دانستید ساختمان کنسولگری انگلیس به موزه تبدیل شده است؟

به گزارش سلام نو، در سال ۱۲۳۷ (۱۸۵۸میلادی) ساختمان کنسولگری انگلیس و عمارت کلاه فرنگی که محل فعلی موزه دریا و دریا نوردی را تشکیل می دهد احداث شد که بعدها از آن به عنوان مکان دائمی سرکنسولگری انگلستان استفاده می شد. پس از ۸۸ سال، هنگامی که جنگ جهانی دوم به پایان رسید (سال ۱۳۲۵) این ساختمان در اختیار نیروی دریایی قرار گرفت.

قایق های نظامی

پس از چندین سال رایزنی و تلاش در تاریخ ۷ آذر ماه ۱۳۸۷ مکان به موزه دریا و دریا نوردی تبدیل شد و برای بازدید علاقمندان آماده گردید. موزه دریا و دریا نوردی با امکانات رفاهی مانند پارکینگ، سرویس بهداشتی آلاچیق، زمین ورزشی و... محیطی مناسب برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

این جاذبه تاریخی در محله ای نزدیک به امامزاده عبدالمهین، در کنار جاده سبزآباد قرار گرفته است. در محوطه بیرون ساختمان قایق های جنگی و نظامی، شناورهای سطحی(کشتی) و شناورهای زیر سطحی(زیردریایی) از تمام دوره های تاریخی مخصوصا دوره قاجار وجود دارد. در کنار ۴۰ فروند شناوری که در محوطه وجود دارد، کشتی ۱۱۰ ساله پرسپولیس خودنمایی می کند. کشتی پرسپولیس هدیه آلمانی ها بود که به ناصرالدین شاه داده بودند.

موزه دریا و دریانوردی

از اشیا با ارزشی که در موزه نگه داری می شود می توان ماکت لنج ها، تجهیزات پزشکی بهداشتی کشتی های نظامی، نقشه های قدیمی، تابلو گره های دریایی، ماشین های تایپ فارسی و لاتین قدیمی مورد استفاده در کشتی، سنگ، صدف و موجودات دریایی و... را نام برد.از زیبایی های دیگر این مجموعه اتاقی است که در آن فیلم بیرون آمدن کشتی پرسپولیس آماده تماشا است.

 منبع: گردشگری ۷۲۴

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید