قدمت روستای چاهکوتاه به اواخر دوره صفوی، و قدمت این پارک به چهل سال گذشته برمیگردد. روستای چاهکوه از جنوب غربی به روستای کنار آبادی، و از شمال شرقی به دویره و تل اشکی میرسد.

پارک جنگلی چاهکوتاه مقصدی مناسب برای گردشگری

به گزارش سلام نو، در دهه ۱۳۵۰در طرحی برای کنترل شن های روان این پارک افتتاح شد. طبق این طرح، کاشت نهال کمکی به مهار شدن شن های روان می کرد. درختانی که در پارک جنگلی چاهکوتاه کاشته شده اغلب سازگار با آب و هوای کویری هستند زیرا مانع پیشروی بیابان در این منطقه می شود.نام چند نمونه از این درختان عبارتند از کهور، اکاسیا، ویکتوریا و همچنین درختان زیبای نخل و مزارعی انبوه از گندم، در دل خود جای داده است.

پارک جنگلی شهرستان بوشهر

این مکان مساحتی حدود ۱۵۰ هکتار دارد که در ۵۰کیلومتری شمال شرقی شهر بوشهر در روستای چاهکوتاه واقع شده است. علت نام گذاری این روستا (چاهکوتاه)، کوتاه بودن عمق چاه ها بر اثر بالا بودن سطح آب های زیرزمینی است. پارک چاهکوتاه در ارتفاع ۳۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.

چاهکوه دارای آب و هوای معتدل و در فصل تابستان هوای گرم و خشکی دارد. پارک جنگلی چاهکوه علاوه بر درختان مختلف گونه های مختلف پرندگان ساحلی را داراست. در این مکان دنج آلاچیق هایی برای استراحت مراجعه کنندگان تعبیه شده همچنین داشتن پارکینگ آمادگی پذیرایی مسافران را تکمیل کرده است.

پارک جنگلی چاهکوتاه

قدمت روستای چاهکوتاه به اواخر دوره صفوی، و قدمت این پارک به چهل سال گذشته برمیگردد. روستای چاهکوه از جنوب غربی به روستای کنار آبادی، و از شمال شرقی به دویره و تل اشکی میرسد. پیشنهاد می شود حتما از این پارک جنگلی دیدن فرمایید و لذت کافی را از این محیط  ببرید.

منبع: گردشگری ۷۲۴  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید