کشتی رافائل در بهار ۱۳۵۶وارد آب خلیج فارس شد هدف استقرار کشتی در سواحل خلیج فارس برای برگزاری جلسات مهم و پذیرایی از مهمانان خارجی و... بودو مردم زیادی برای دیدن این کشتی به سواحل خلیج فارس سفر می کردند.

رافائل تایتانیک دوم اما در ایران

به گزارش سلام نو، این اقیانوس پیما غول پیکر در سال ۱۹۶۵ به دست ایتالیایی ها با طول ۲۷۶ متر و عرض ۳۱ متر ساخته شد. رافائل ۱۸۰۰نفر مسافر رادر خود جای می دهد. از شگفتی های رافائل میتوان ۶ استخر مخصوص کودکان و بزرگسالان، زمین های ورزشی، استخر، هتل، تالارهای مجلل، رستوران و ۷۵۰ کابین به عنوان سوییت با ابعاد کوچک و بزرگ را نام برد. ۱۸ آسانسور در طبقه های مختلف برای جابجایی مسافرین تعبیه شده بود.

کشتی 90 میلیون دلاری

از زمان محمدرضا شاه پهلوی و حتی قبل دوره حکومت او تسهیلات زیادی از سوی ایران به ایتالیایی ها داده شده بود. آنها که توانایی پرداخت و پس دادن این همه خدمات را نداشتند، در سال ۱۹۷۶ دو کشتی مجلل و تشریفاتی خود را به نام های رافائل و میکل آنژ را به ایران فروختند.

در سال ۱۹۶۵ قیمت تمام شده هر کشتی ۹۰ میلیون دلار برآورد شد ۱۱ سال بعد که ایتالیا می خواست این دو کشتی را بفروشد قیمت حقیقی ۴۵ میلیون دلار بود اما به کمک دلالان ایرانی و ایتالیایی و همچنین ناچاری ایتالیایی ها هر کشتی را به قیمت ۲ میلیون دلار در اختیار ایران قراردادند.

کشتی محمدرضا شاه

کشتی رافائل در بهار ۱۳۵۶وارد آب خلیج فارس شد هدف استقرار کشتی در سواحل خلیج فارس برای برگزاری جلسات مهم و پذیرایی از مهمانان خارجی و... بودو مردم زیادی برای دیدن این کشتی به سواحل خلیج فارس سفر می کردند. در زمان جنگ ۸ ساله ایران و عراق با توجه با اینکه احتمال می دادند این کشتی مورد هدف دشمنان قرار گیرد آن را از کنا ساحل حدود۱۰۰۰ متر دور کردند اما سرانجام توسط موشک های عراقی در ۱۶ آبان ۱۳۶۲مورد شلیک قرار گرفت و تا نیمه زیرآب فرو رفت؛ چندی بعد یک کشتی به نام ایران سلام که کشتی باری بود به پیکر رافائل برخورد کرد و رافائل کاملا غرق شد.

منبع: گردشگری ۷۲۴  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید