گفته شده قدمت این گورستان به دوره ساسانی برمی گردد؛ عده ای از کارشناسان و باستان شناسان با شکافتن تعدادی قبر دریافتند که همراه با جسد زنان جواهرات نه چندان ارزشمند مانند انگشترحلقه و یک شیشه کوچک که احتمالا چیزی مشابه عطر در آن وجود داشته دفن می کردند در حالی که در قبر مردها چنین چیزی نبوده است.

از گورستان زرتشتیان و مسیحیان چه می‌دانید؟

به گزارش سلام نو، جزیره خارک یا خارگ از توابع استان بوشهر می باشد که در فاصله ۴۶ کیلومتری غرب بوشهر واقع شده است. این جزیره با طول ۶ کیلومتر و عرض ۴ کیلومتر ۸۱۹۶ نفر جمعیت را در خود جای داده است. گورستان باستانی این جزیره جزء آثار تاریخی و دیدنی خارک است.

گورستان ساسانیان

قبرهای گورستان خارک که در کوه های شرق خارک قرار گرفته، از عمق بسیار کمی برخوردارند؛ این یکی از ویژگی های بارز مذهب زردشتی به حساب می آید. با وجود قبرهای زیادی که در این گورستان مشاهده می شود تعدادی از آن دست نخورده و تعدادی دیگر شکافته شده و از آن مجدد استفاده شده است.

گورستان باستانی خارک

نشان صلیب روی بعضی از قبرها گواه آن است که پیروان  مذهب مسیحیت هم در گورستان دفن هستند. گفته شده قدمت این گورستان به دوره ساسانی برمی گردد؛ عده ای از کارشناسان و باستان شناسان با شکافتن تعدادی قبر دریافتند که همراه با جسد زنان جواهرات نه چندان ارزشمند مانند انگشترحلقه و یک شیشه کوچک که احتمالا چیزی مشابه عطر در آن وجود داشته دفن می کردند در حالی که در قبر مردها چنین چیزی نبوده است.

منبع: گردشگری ۷۲۴

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید