این عمارت در نزدیکی شهر بوشهر، در قسمت جنوبی این استان در محله قدیمی بهمنی در اواخر حکومت قاجار با مساحت حدود ۲۴۰۰۰ مترمربع که قسمت اصلی عمارت حدود ۴۰۰۰متر مربع از مساحت رابه خود اختصاص داده به دست معماران فرانسوی ساخته شده است.

آیا از عمارت تاریخی ملک دیدن کرده‌اید؟

به گزارش سلام نو، یکی از ثروتمند ترین بازرگانان و تاجران جنوب ایران محمدمهدی ملک التجار بود که طی سفرهایی که به کشورهای مختلف داشت شیفته کاخ یکی از وزرای پاریس شد و نمونه همان را در شهر بوشهر بنا کرد که همان عمارت ملک کنونی است.

عمارت قدیمی ملک

این بنا مجموعه ای از ایوان، اتاق، باغ، شاه نشین، حمام عمومی، خانه هایی مخصوص خدمه، آشپزخانه، اصطبل، انباری و... است. قسمت اصلی این عمارت از دو طبقه تشکیل شده که معمولاً ملک التجار از طبقه فوقانی برای ملاقات های محرمانه و خصوصی استفاده می کرد و طبقه اول هم محل برگزاری جلسات و دیدار های رسمی او بود؛ همچنین در کنار قسمت اصلی این عمارت باغ هایی وجود دارد که با دیوارهایی از یکدیگر مجزا شده است و هر قسمت باغ، زیبایی و تزئینات خاص خود را دارد. گفته شده عمارت ملک به دلیل قدمت بالایی که دارد طبقه دوم آن در معرض خطر تخریب است.

عمارت ملک معماری فرانسه

این عمارت در نزدیکی شهر بوشهر، در قسمت جنوبی این استان در محله قدیمی بهمنی در اواخر حکومت قاجار با مساحت حدود ۲۴۰۰۰ مترمربع که قسمت اصلی عمارت حدود ۴۰۰۰متر مربع از مساحت رابه خود اختصاص داده به دست معماران فرانسوی ساخته شده است.این اثر ملی با شماره ۲۱۸۴ در آذرماه ۱۳۷۷ ثبت فهرست میراث فرهنگی شده است.

 منبع: گردشگری ۷۲۴

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید