کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پوشش ابرهای بارشی در بخش‌های شمالی کشور به خصوص در ارتفاعات البرز موجب بارندگی در این مناطق است.

 افزایش دمای هوا در کشور تا کی ادامه دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از صدا و سیما، ضرابی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر این اساس در برخی مناطق مرتفع و کوهستانی استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات شمال و شمال شرق استان تهران، ارتفاعات شمالی استان سمنان با رگبار، رعد و برق و تگرگ و در نواحی مستعد با وزش باد موقت و شدید همراه است.

وی در ادامه گفت: در بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات جنوب شرق همین شرایط مهیاست و در ارتفاعات استان کرمان در نواحی جنوبی این استان در ارتفاعات و نواحی کوهستانی شمال استان هرمزگان احتمال بارندگی به شکل رگبار، رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ضرابی افزود: سرعت وزش باد پدیده مهم شرق کشور است و در نیمه شرقی کشور پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست به خصوص شدت این شرایط را در شمال استان سیستان و بلوچستان منطقه زابل خواهیم داشت که منجر به کاهش دید و کاهش محسوس کیفیت هوا خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با انتقال توده گرد و خاک تشکیل شده بر روی همسایه‌های غربی (عراق و سوریه) و انتقال به بخش‌هایی از نیمه غربی کشور برای دو روز آینده شرایط در این مناطق برای کاهش دید و کاهش کیفیت هوا به شکل محسوس مهیاست.

ضرابی گفت: در استان خوزستان افزایش دما به شکل محسوس پیش بینی شده که منجر به صدور هشدار نارنجی در این مناطق شده و به لحاظ شرایط دمایی نیز بخش‌های شمالی کشور با افزایش محسوس دما همراه است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید