احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب امروز در سخنانی گفت: اتحادیه عرب آمادگی دارد میزبانی مذاکرات احتمالی آتش بس میان روسیه و اوکراین را برعهده بگیرد.

 آمادگی اتحادیه عرب برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب امروز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: اتحادیه عرب برای میزبانی از مذاکرات آتش بس میان روسیه و اوکراین آمادگی دارد.

وی افزود: کمیته وزارتی عربی در روزهای آینده برای بررسی امکان میزبانی از مذاکرات آتش بس میان روسیه و اوکراین در مقر اتحادیه عرب، رایزنی‌های خود را آغاز می‌کند.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: آسیب‌های ناشی از جنگ اوکراین به کل جهان سرایت کرده است اما کشورهای عربی تاکید دارند که در این رخداد بی طرف باقی بمانند.

ابوالغیط همچنین هشدار داد که هر گونه اقدام اشتباهی در جنگ اوکراین ممکن است به رویارویی نظامی میان قدرت‌های بزرگ و استفاده احتمالی آنها از بمب اتمی منجر شود.

وی با تاکید دوباره به بی طرف اتحادیه عرب در قبال جنگ دایر در اوکراین، افزود: رویارویی نظامی میان قدرت‌های بزرگ جهان به معنای تهدید احتمالی برای استفاده از تسلیحات اتمی است.

گفتنی است احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب اخیراً در یک گفتگوی تلویزیونی گفته بود: کشورهای عربی با فشار غربی‌ها در زمینه موضع‌گیری علیه روسیه مواجه هستند، اما موضع جهان عرب در قبال جنگ اوکراین مشخص است.

وی تاکید کرده بود که این فشارها بر کشورهای عربی وارد می‌شود تا در نهایت هدف اصلی غربی‌ها در زمینه محاصره روسیه محقق شود، اما کشورهای عربی تحت تأثیر این فشارها قرار نمی‌گیرند چون بر اساس سیاست‌ها و منافع خودشان تصمیم گیری می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید