وزیر دفاع فنلاند گفت، این کشور زرادخانه قابل توجهی را ایجاد کرده و برای مقابله با حمله احتمالی روسیه آمادگی دارد.

 فنلاند: برای حمله روسیه آماده ایم

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «تیمو کیوینِن» رئیس نیروهای مسلح فنلاند روز چهارشنبه گفت، کشورش به مدت چند دهه است که برای مقابله با حمله روسیه آمادگی دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام فنلاندی گفت، این کشور حوزه اسکاندیناوی زرادخانه قابل توجهی ایجاد کرده اما گذشته از سخت‌افزار نظامی، مولفه حیاتی این است که فنلاندی‌ها انگیزه جنگیدن را دارند.

کیوینن افزود مهم‌ترین خط دفاعی در مغز و ذهن افراد است و جنگ در اوکراین در حال حاضر این را ثابت کرده است.

او در ادامه گفت: «اوکراین برای روسیه لقمه سختی بوده و فنلاند نیز همین‌طور خواهد بود. ما به‌طور نظام‌مند دفاع نظامی خود را دقیقاً برای این نوع جنگ‌افزار توسعه داه‌ایم که شامل استفاده سنگین از قدرت آتش، نیروهای زرهی و نیروی هوایی است».

اظهارات وزیر دفاع فنلاند در حالی صورت گرفته‌اند که به گفته رئیس جمهور اوکراین، برتری زیاد قدرت آتش توپخانه روسیه باعث شده جنگ در این کشور به سود مسکو پیش برود.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «مانورهای تاکتیکی موجب شده ارتش اوکراین دفاع در منطقه لوهانسک را تقویت کند. این منطقه واقعاً سخت‌ترین نقطه [جنگ] است».

رئیس جمهور اوکراین افزود: «همچنان که برای تصمیم مثبت اتحادیه اروپا در زمینه اعطای وضعیت نامزدی اوکراین می‌جنگیم، هر روز برای تأمین تسلیحات مدرن برای کشورمان مبارزه می‌کنیم. حتی یک روز دست از تلاش برنداشته‌ایم».

همچنان که اوکراین در تلاش است نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را دریافت کند، فنلاند و سوئد نیز درخواست برای عضویت در ناتو را ارسال کرده‌اند. این در حالی است که روسیه هشدار داده در صورتی که این دو کشور عضو ناتو شوند، به چنین تحریکاتی پاسخ قاطع خواهد داد.

انتهای پیام/م

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید