مالدیو دو فصل برای گردشگری دارد که هر کدام مزایای خود را دارد و شما می‌توانید با بررسی مزایای هر فصل وقت مناسب سفر را انتخاب کنید.

سفر به مالدیو؛ مقصدی متفاوت و ارزان در تابستان

سلام نو – سرویس گردشگری: اگر اهل سفر خارجی هستید و مقصد اول و آخر شما بین تایوان و ترکیه در چرخش است و هیچ ایده‌ای ندارید که به جز این دو کشور به کجا می‌توانید سفر کنید با ما همراه باشید.

شما حتما اسم مالدیو را شنیده‌اید، کشوری که برای ما ایرانی‌ها با فوتبال و پیروزی‌ها پرگل گره خورده است. اگر شما هم مثل بسیاری فکر می‌کنید مالدیو کشور کوچکی است که احتمالا هیچ اهمیت و جذابت خاصی ندارد سخت در اشتباه هستید. مالدیو کشور کوچکی است، اما جذابیت‌های کم نظیری دارد و یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگران در دنیا است و ارتباطش با ایران بیش از چند بازی فوتبال است.

مالدیو؛ بهشتی در اقیانوس هند

مالدیو کشوری جزیره‌ای است در اقیانوس هند است که در در جنوب غربی کشور هند قرار دارد. پایتخت آن ماله است و جمیعتش کمی بیش از نیم میلیون نفر است.

سفر به مالدیو؛ مقصدی متفاوت و ارزان در تابستان

مالدیو تا همین چند سال پیش بخشی از بریتانیا بود و فرماندار کل آن توسط ملکه بریتانیا انتخاب می‌شد، در سال ۱۹۶۵ از امپراتوری بریتانیا مستقل شد. مالدیو کوچک‌ترین کشور آسیا و البته کم ارتفاع‌ترین کشور دنیا است.

دمای هوای مالدیو تحت تأثیر اقیانوس هند در تمام مدت سال بین ۲۴ تا ۳۳ سانتیگراد است و با توجه به احاطه شدن توسط دریا هوای آن شرجی است. با این وجود نسیم‌های خنک باعث بهبود آب و هوا می‌شوند.

ایرانی‌ها یا مغربی‌ها چه کسی اهالی مالدیو را مسلمان کرد؟

تا سده دوازدهم میلادی اهالی مالدیو بودایی بودند، اما هنگامی که دریانوردان مسلمان به این سرزمین آمده‌اند مردم این کشور مسلمان شدند. امروز تمام مردم مالدیو مسلمان و سنی مذهب هستند.

بر اساس یکی از روایت‌های تاریخی مالدیو عامل اصلی مسلمان شدن مردم مالدیو یک روحانی ایرانی به نام یوسف تبریزی بوده است.  از سوی دیگر در سفرنامه ابن بطوطه آمده‌است که شخصی به نام ابوالبرکات بربری از اهالی مغرب یا مراکش امروزی اهالی مالدیو را به اسلام دعوت کرد.

گردشگری ارزان در مالدیو

مالدیو دو فصل برای گردشگری دارد که هر کدام مزایای خود را دارد. مسافران به‌طور معمول در بین نوامبر و آوریل، یعنی بین آبان تا اردیبهشت، به مالدیو سفر می‌کنند. در این زمان شما بهترین آب و هوای مالدیو با دمایی نسبتا گرم و بارش کم را تجربه خواهید کرد.

مزیت این فصل استفاده از تفریحاتی همچون غواصی، شنا و قایق‌سواری است. عیب این فصل آن است که به علت هجوم مسافران شما باید هزینه بیشتری را برای سفر، به خصوص اقامت بپردازید. البته به لطف جغرافیای مالدیو شما چندان با جمعیت رو به رو نمی‌‎شوید.

سفر به مالدیو؛ مقصدی متفاوت و ارزان در تابستان

از ماه می تا اکتبر یعنی از اردیبهشت تا آبان فصل بارانی مالدیو فرا می‌رسد. در این جزایر بین ۱۲۷ تا ۳۵۴ میلی‌متر بارندگی ماهانه دارند و شما می‌توانید موج سواری را امتحان کنید. ویژگی این فصل کاهش معنادار قیمت‌های آن است که مالدیو را به مقصدی به نسبت ارزان برای تابستان ایرانی‌ها تبدیل می‌کند. در این فصل یک زوج می‌توانند با هزینه‌ای در حدود ۲۵۰۰ دلار یک سفر اقتصادی را به مالدیو تجربه کنند.

جاذبه‌های گردشگری مالدیو

مهم‌ترین جاذبه گردشگری مالدیو را می‌توان جزایر متفاوت و سواحل زیبای آن دانست، سواحی که بیشتر شبیه عکس‌هایی جذاب هستند که با معجزه به شکل طبیعت درآمده‌اند.

جزیره هوواهندو

 اگر با خانواده به مالدیو رفته‌ای این جزیره با امکانات ویژه برای بازی کودکان گزینه مناسبی برای شما است. آب آرام و سرسبزی چشم‌گیر مشخصه اصلی جزیره هوواهندو است.

جزیره نالاگورایدو

 این جزیره به جزیره خورشید مشهور است و می‌تواند با گل‌های استوایی و ساحل جذاب خود یکی از نقاط جذاب مالدیو برای زوج‌های جوان باشد.

سفر به مالدیو؛ مقصدی متفاوت و ارزان در تابستان

جزیره آلیماتا

این جزیره با آب‌های شفاف و آرام خود نه تنها برای غواصی و قایق‌سواری مناسب است بلکه مقصد مناسب دیگری برای یک ماه عسل رویایی است.

زیردریایی نهنگ: اگر علاقه به گشت‌وگذار در زیر دریا دارید زیر دریایی نهنگ بهترین گزینه است. شما را به تماشای شیرماهی، کوسه‌های سفید صخره‌ای، لاک‌پشت‌های عظیم، ماهی‌های زرد و قرمز و جعبه‌ماهی زرد می‌برد.

دریاچه Dhadimagi Kilhi: این دریاچه دومین جزیره آب شیرین مالدیو و یکی از مشهوترین جاذبه‌های گردشگری این کشور حساب می‌شود. این دریاچه برای وقت گذرانی در آرامش بسیار مطلوب است.

کد خبرنگار: ۹
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید