رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: نهایی شدن اصلاح حقوق بازنشستگان بستگی به قانون دارد.

قانون حقوق بازنشستگان اصلاح می‌شود؟ / چه کسی برای اصلاح حقوق بازنشستگان نظر نهایی را می‌دهد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت به سوالات خبرنگاران درباره نظام یارانه‌ای کشور، حقوق بازنشستگان و دیگر برنامه‌های این سازمان پاسخ داد.

به نقل از ایسنا، مسعود میرکاظمی گفت: یارانه‌های مردمی به‌طور مرتب به حساب‌ خانوارها واریز می‌شود.

میرکاظمی افزود: درباره اشخاصی که در زمینه دریافت‌ یارانه‌ها اعتراض داشتند، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید یک سری را تبیین کند. این وزارتخانه باید اطلاعات مشکل‌دار را اصلاح نماید. پس از آن باید یارانه‌ این افراد برقرار و مابه‌التفاوت به حسابشان پرداخت می‌شود. اگر هم اطلاعاتی که داده شده و در وزارت‌خانه موجود است، صحت داشته باشد، یارانه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان برنامه و بودجه به درگاه الکترونیک خدمات هوشمند متصل شده است یا خیر نیز گفت: همه‌ی دستگاه‌ها متصل می‌شوند. یک بخش‌هایی متصل شده است و به اتصال مابقی نیز ادامه می‌دهیم. ما در حال تکمیل‌تر کردن سامانه‌هایمان هستیم. کار سنگینی را در ارتقای سامانه‌ها شروع کرده‌ایم که خیلی می‌تواند در آینده کمک کند.

قانون حقوق بازنشستگان اصلاح می‌شود؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره حقوق بازنشستگان و اینکه چه کسی باید نظر نهایی را بدهد، بیان کرد: طبق اطلاع ما و آنچه قانون می‌گوید، هیات دولت باید تصویب کند. هیات دولت هم تصویب کرده و هیات تطبیق باید به ریاست محترم مجلس، نظر مشورتی بدهد.

بین مجلس و دولت جلساتی برگزار می‌شود و علی‌القاعده، بر اساس مستندات تصمیم خواهند گرفت. در نهایت این که اصلاحی صورت خواهد گرفت یا نه، بستگی به قانون دارد.

مسعود میرکاظمی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که برنامه هفتم در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: برنامه هفتم سیاست‌های ابلاغی هنوز ابلاغ نشده ولی جلسات مشترکی بین مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و سازمان برنامه وجود دارد و جلسات ادامه دارند تا بتوانند هر چه زودتر با نهایی شدن سیاست‌ها [پیگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام دهند].

ما هم کار موازی‌اش را از سال گذشته در موسسات علمی و تحقیقاتی خودمان شروع کرده‌ایم تا زمانی که سیاست‌ها ابلاغ می‌شوند، فرصت کافی داشته باشیم تا بتوانیم کارمان را سرعت بدهیم، چون می‌دانید که برنامه باید برسد، در دولت تصویب شود، بعد در مجلس تصویب شود و وقتی می‌خواهیم بودجه ۱۴۰۲ را بنویسیم، باید مبتنی بر این برنامه باشد. علی‌القاعده، بایستی حداکثر تا شهریور در مجلس تصویب شود که این زمان خیلی خیلی کوتاه است، امیدواریم برسانند.

رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این که اگر این کار انجام نشود، چه خواهد شد، گفت: همین قانون باید یک سال دیگر تمدید شود و سال بعد در برنامه قرار بگیرد.

او درباره این که رویکرد این سازمان در برنامه هفتم، در حال حاضر، چیست، توضیح داد: چون سیاست‌ها ابلاغ نشده‌اند، من الان صحبتی نمی‌کنم. ان‌شاءالله سیاست‌ها که ابلاغ شوند، بیشتر توضیح می‌دهیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۲۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید