مملیکا؛ بلاگر و عاشق سفره. ایرانگردی و جهانگردی می‌کنه و تا الان در چهار قاره دنیا به بیست و هشت کشور سفر کرده که برخی از اون‌ها تکراری بودن. مملیکا به عنوان یک راهنمای سفر، برنامه‌های بسیاری رو طراحی و اجرا کرده و تجربه شایان توجهی در این زمینه داره. اون از ماجراجویی و تجربه‌های خاص و جدید استقبال و گاهی مسائل جالبی رو در حوزه سفر مطرح می‌کنه تا به نوعی آدمی به فکر کردن راجع بهشون تشویق بشه. مملیکا در ارتباط با تأثیری که سفر کردن می‌تونه بر شخص داشته باشه، این سوال رو می‌پرسه که؛ " آیا واقعا سفر کردن آدم رو با شعور تر میکنه؟"، برای دونستن نظر این جهانگرد با ما همراه باشید.

بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی، روایتی از زیر و بم سفر از زبان مملیکا

سلام نو – سرویس گردشگری: مملیکا از نگاهش به پختگی آدم در سفرهای متفاوت این‌طور می‌گه: "یه جمله معروفی هست که خیلی ها واسه سفر ازش استفاده میکنن، شاید با هدف انگیزه دادن به آدمها واسه بیشتر سفر کردن. میدونید اون چیه؟ "بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی". ولی یه نکته رو توجه نمیکنن خیلیا. کسی که این جمله رو گفته، در چه زمانی گفته، و سفر کردن در اون زمان چجوری بوده. یک زمانی بوده شاید از تهران تا قشم میخواستی بری باید چندین ماه یا حتی سال در مسیر میبودی، سختی زیاد میکشیدی، مسیر هموار نبوده، مهارت و تجربه هم میخواسته و خیلی چیزای دیگه. شاید اونایی که اون زمانهای دور سفر میکردن، که خیلی تعدادشون کم بوده، واقعا یکم پخته میشدن. اما الان چی؟ شما مثلا هر ماه پاشو یه هفته برو آنتالیا در هتل ۵ ستاره یو آل همش عشق و حال. پخته میشی؟ نیم پز هم نمیشی عزیز من، چه برسه به آب پز حالا انتالیا هم نه، ولی خیلی ها هستن انقدر دنبال رفاه صد درصدی هستن در سفرهاشون و این عبارت هم بعدش استفاده میکنن، که آدم روش نمیشه جای دیگه استفادش کنه. ما در واقع از عبارت ها و جملات قدیمی سو استفاده میکنیم و اصلا خرابشون میکنیم. اگر میتونیم راحت و در رفاه کامل سفر کنیم، لزوما دلیل نمیشه پخته تر بشیم، هر چند نشدنی هم نیست. به نظرم پخته تر شدن در سفر نیاز به این داره هرراز گاهی متفاوت تر، اروم تر و با نگاه باز تر سفر کنیم."

بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی، روایتی از زیر و بم سفر از زبان مملیکا

در ادامه مملیکا سفر رو تنها راه و روش برای پخته شدن نمی‌دونه و در این‌باره می‌گه: "خیلی جاها تنها بریم، به دل ماجراجویی بریم، با مردم نشست و برخواست کنیم، سختی بکشیم، تجربه کنیم و خیلی کارای دیگه. چیزی که بهش رسیدم اینه که در کنار سفرها باید خیلی مطالعه کرد، کتاب خوند، فکر کرد، تجربه کرد، بحث کرد و تحقیق کرد و شاید که بعدها بتونیم بگیم مفید سفر کردیم و چیزی به ما اضافه شده. من به شخصه در سفرهای گروهی بارها تجربه کردم که آدمهای مختلف برداشت و استفاده های مختلفی داشتن. بعضیا واقعا بزرگتر شدن، و بعضیا صرفا یک جای جدید رو دیدن و یا به نوع جدیدی عشق حال کردن. همش خیلی خوبه، و قابل احترام هست, اما ماست ها رو نریزیم تو قیمه ها, اگر هدفمون پخته تر شدن نیست یا روشمون به اون ختم نمیشه، ادعاشو هم نکنیم. من نیز هیچوقت تمایل ندارم ادعا کنم به خاطر سفرهای زیادم شاید خیلی دنیا دیده و فهمیده هستم. ادمهای زیادی دیدم که سفر هم زیاد نرفتن اما درک و فهم بیشتری نسبت به من یا خیلی از اهالی سفر داشتن. سفر کردن خیلی خوبه، اما کافی یا تنها راه پخته تر شدن نیست. جهانگردی میتونه ادم رو دنیا دیده‌تر و پخته‌تر کنه، اما لزوما هر کسی جهانگردی کرده اینگونه نیست، همونطور که هر کسی هر چیزی درس میده استاد نیست."

بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی، روایتی از زیر و بم سفر از زبان مملیکا

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید