مملیکا؛ جهانگرد راهنمای سفره. اون عاشق ماجراجویی و سفر کردنه، تورهای زیادی رو طراحی و اجرا کرده و پر واضح برای این کار حسابی انرژی می‌گذاره و انرژی دریافت می‌کنه. مملیکا به واسطه رشته مکانیکی که خونده، سال‌ها در صنعت نفت و گاز مشغول به کار بوده اما زمانی تصمیم می‌گیره تا با دنیای مهندسی خداحافظی کنه و بیش از قبل به علاقه‌اش یعنی سفر بپردازه. این جهانگرد به ۴ قاره دنیا سفر کرده و تجربه‌های بی‌نظیری کسب کرده، یکی از این تجربه‌ها رفتن به ماداگاسکار دیدنی و مواجه شدن با «نخستی‌سانان» هست، جانوری اجتماعی که با حس بویایی خودش با دیگری ارتباط برقرار می‌کنه. با ما همراه باشید تا از طریق روایت مملیکا بیشتر و بهتر از ماداگاسکار و «لِمورها» بدونیم.

عکس گونه‌ای در شرف انقراض در آغوش توریست ایرانی

سلام نو – سرویس گردشگری: «لمورها» جانورانی با پوزه‌ی بلند، پنجه و انگشت‌های منعطف و دست و پایی کشیده هستن که فقط در ماداگاسکار و جزایر کومورو پیدا می‌شن. گونه‌های متفاوتی دارن و تعدادی از این گونه‌ها زیستگاه‌شون رو از دست دادن و در معرض خطر قرار گرفتن چرا که انسان‌ها محل زندگی این جاندران رو از بین می‌برن تا جنگل‌های بومی رو به مزرعه تبدیل کنن. مملیکا با رفتن به ماداگاسکار از لِمورها دیدن کرده و از لذت عکس گرفتن باهاشون این‌طور می‌گه: "اینکه بدونیم میلیون‌ها سال پیش لِمورها تبدیل به میمونها، سپس شامپانزه (با ۹۹ درصد شباهت زنتیکی با ما)، سپس گوریل (با ۹۸ درصد شباهت)، و سپس گونه‌های انسانی شدن تا اینکه در نهایت ما (از گونه هوموساپینس یا انسان هوشمند) به وجود اومدیم، اونوقت عکس گرفتن باهاشون خیلی حال میده. میلیون‌ها سال پیش کشور ماداگاسکار از قاره افریقا جدا میشه و به صورت جزیره‌ای مستقل باقی می‌مونه. گونه‌های جانوری و گیاهی در این جزیره مستقل و جدا از باقی جهان دچار فَرگشت و تکامل متفاوتی میشه و الان ۸۰ درصد گیاهان و جانورانش خاص خودش هست. در قاره افریقا، Lemur ها تبدیل به میمونها میشن و فرگشت ادامه پیدا می‌کنه و گونه‌های مختلف انسانی هم به وجود میان، اما در ماداگاسکار بحث متفاوت میشه و این لِمورها تبدیل به میمونها نمیشن، بلکه فقط گونه‌های مختلفی از لمورها به وجود میان. برخیشون منقرض میشن و الان بالای ۱۱۰ گونه و ۵ خانواده لمور باقی میمونه."

عکس گونه‌ای در شرف انقراض در آغوش توریست ایرانی

جالبه که لمورها از نظر رنگ، اندازه و وزن شامل نوع‌های متفاوتی می‌شن و با توجه به این‌که اکثر اون‌ها درختزی هستن، زمان زیادی رو بر روی درخت‌ها و بوته‌ها می‌گذرونن. لمورها گروهی یا تنها زندگی می‌کنن و این سبک زیست بستگی به این داره که روز زی باشن یا شب‌زی، اون‌ها بیشتر گیاهخوار هستن و از برگ‌ها و میوه‌ها تغذیه می‌کنن، البته گاهی اوقات حشرات و حیوانات کوچک رو نیز مصرف می‌کنن. مملیکا با دیدن این موجودات هیجان‌انگیز حسابی به وجد اومده و در ادامه نظرش رو درباره ارزش زمان و انرژی که برای دیدن این جاندار صرف کرده می‌گه: "به هر حال این موجودات زیبا فقط در ماداگاسکار پیدا میشن الان، و در هر منطقه گونه خاص خودش پیدا میشه. ما الان در یک هتل خیلی زیبا که منو یاد مالدیو میندازه با ساحل سفید رنگ کنار یک دریاچه آب شیرین با کمی فاصله از اقیانوس هستیم که فقط دسترسی با قایق داشت. واسه خودش یه ناکجا آباد وسط پارک ملی هست. مسیر زیادی اومدیم ولی به نظرم واقعا ارزششو داشت. البته آدم اهل سفر واقعی میخواد. آدمی که ماجراجو باشه و ارزش چیزایی که میبینه رو بدونه. اگر همچین کسی هستید و طبیعت و گیاهان و جانداران رو دوست دارید، این کشور رو حتما باید برید."

عکس گونه‌ای در شرف انقراض در آغوش توریست ایرانی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید