علیرضا قادری، کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس درباره پرداخت نقدی یارانه در تیرماه و موضوع جایگزینی کالابرگ، احتمال داده که طرح کالابرگ الکترونیکی هیچ گاه اجرا نشود. او معتقد است که در حال حاضر نه زیرساخت لازم برای چنین طرحی وجود دارد، نه ایده مناسب تری نسبت به پرداخت نقدی است.

ابهام در پرداخت یارانه تیرماه؛ نقدی یا کالابرگ؟

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، ابهام در تغییر پرداخت یارانه نقدی و احتمال اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد سوال در ذهن عموم مردم شده است. آن‌ها اکنون سوال می‌پرسند که بالاخره کدام طرح اجرا می‌شود؛ یارانه نقدی در تیرماه ادامه پیدا می‌کند، یا کالابرگ الکترونیکی جای آن را می‌گیرد.

حالا هم در نخستین روز از تابستان، تیم اقتصادی دولت اظهارنظر جدیدی درباره پرداخت یارانه مرحله ۱۳۷ نداشته است. اما علیرضا قادری، کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس احتمال داده که طرح کالابرگ الکترونیکی هیچ گاه اجرا نشود.

او معتقد است که در حال حاضر نه زیرساخت لازم برای چنین طرحی وجود دارد، نه ایده مناسب تری نسبت به پرداخت نقدی است. قادری گفته که برای دریافت یارانه نقدی، همه مردم به کارت بانکی دسترسی دارند. اما رساندن عادلانه کالابرگ به تمام مردم نیاز به زیرساخت‌های دارد که اکنون موجود نیست.

البته پیش از او هم، تیم اقتصادی دولت اعلام کرده بودند که طرح کالابرگ الکترونیکی فعلا در دستور کار دولت نیست. در این رابطه خاندوزی گفته بود که زمانی تصمیم دولت عوض می‌شود که گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد که پرداخت یارانه در تیرماه و احتمالا مرداد ماه نیز به صورت نقدی ادامه پیدا کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید