بیش از یک ماه است که وضعیت پرداختی یارانه‌ها متفاوت شده است. دیگر خبری از یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی نیست و قرار شده بود تا دو ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی و پس از آن نیز کالابرگ توزیع شود.

یارانه معترضان چه زمانی پرداخت می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین، واریز یارانه تیر ماه بدون توضیح مشخص مسئولان همچنان در هاله‌ای از ابهام است. مردم هنوز نمی‌دانند قرار است یارانه تیر همچون یارانه اردیبهشت و خرداد نقدی به حساب آنها واریز شود یا این یارانه به صورت کالابرگ در اختیارشان قرار می‌گیرد؟

بیش از یک ماه است که وضعیت پرداختی یارانه‌ها متفاوت شده است. دیگر خبری از یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی نیست و قرار شده بود تا دو ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی و پس از آن نیز کالابرگ توزیع شود.

پاسخ مشخصی ابهامات راجع به یارانه نقدی و کالابرگ داده نشده است. مثلا وزیر اقتصاد در این باره می‌گوید: ما در سیاست عادلانه کردن یارانه‌ها، طی دو ماه اول پرداخت نقدی، زمانی را لازم داشتیم که زیرساخت فنی را آماده و حکم قانون بودجه ۱۴۰۱ را اجرا کنیم که مجلس از ما خواسته بود کالابرگ الکترونیکی را برای کاهش فشار به مردم در نظر بگیریم و امیدواریم تا پایان تیرماه زیرساخت‌های لازم به شکل صد درصدی آماده شود.

وزیر کشور نیز در این باره توضیح می‌دهد: پرداخت یارانه‌ها تا زمان آماده‌شدن کالابرگ‌ الکترونیک ادامه دارد.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز در پاسخ به این سوال گفت: تا زمانی که زیرساخت‌های کالابرگ الکترونیکی فراهم نشده باشد، پرداخت یارانه‌ها ادامه خواهد داشت.

بنابراین هنوز دقیق مشخص نیست که یارانه تیر ماه نقدی است یا به صورت کالابرگ. البته باتوجه به اینکه هنوز خبری از آماده شدن شرایط برای کالابرگ نیست، احتمال می‌رود که یارانه تیر ماه نیز مانند دو ماه گذشته به صورت نقدی پرداخت شود، اما هنوز چیزی مشخص نیست.

یارانه معترضان چه شد؟

یارانه معترضان نیز هنوز قابل برداشت نیست و فرصت وزارت رفاه نیز برای بررسی موضوع به اتمام رسیده؛ اما هنوز تکلیف یارانه معترضان هم مشخص نشده که گفته می‌شود تغییر استعفای وزیر دلیل این موضوع است.

بنابراین این افراد نیز باید منتظر بمانند تا بالاخره وزارت رفاه لیست را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارائه کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید