۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
کد خبر: 55367207

مسجد سبز در محله‌ی آخوند قزوین و خیابان مولوی واقع است و اولین بار توسط حاجی یوسف قزوینی ساخته شده است. از ظاهر مسجد سبز می‌توان به اهمیت آن پی برد و قدمت آن را به خوبی حس کرد.

مسجد سبز یادگاری از دوره قاجار

به گزارش سلام نو، اگر بخواهیم به قدمت فرهنگ اسلامی در شهر کهن قزوین اشاره کنیم، نام نبردن از مسجد سبز قزوین، منصفانه نخواهد بود. این مسجد که یادگاری از دوران قاجار است، در سال ۱۲۶۳ بنا شده است و هنوز هم پس از بیشتر از ۱۳۰ سال استوار باقی مانده است و به عنوانی میراثی باقدمت به درخشش ادامه می‌دهد.

مسجد سبز، یادگاری سبز از دوره قاجار (۱۴۰۰)|تمام اطلاعات موردنیاز برای سفر

مسجد سبز در محله‌ی آخوند قزوین و خیابان مولوی واقع است و اولین بار توسط حاجی یوسف قزوینی ساخته شده است. از ظاهر مسجد سبز می‌توان به اهمیت آن پی برد و قدمت آن را به خوبی حس کرد. این مسجد منحصربفرد شامل شبستانی است که شش ستون در میان آن قرار گرفته است و با اینکه محیط اطراف آن از جمله حیاط در طول این سالیان دچار تحولاتی شده است اما فضای داخلی آن که شامل کتیبه‌ای دارای اشعار قدیمی است، هنوز دست نخورده و کم‌نظیر باقی مانده است.

مسجد گوهرشاد | معرفی کامل + اطلاعات بازدید + عکس و آدرس

این مسجد تاریخی در سال ۱۳۸۰ به صورتی رسمی در فهرست آثار ملی کشور ایران ثبت گردیده است و پس از به رسمیت شناخته شدنِ آن، شاهد افزایش علاقه‌ی توریست‌ها و همینطور فرهنگ‌دوستانی هستیم که از سراسر کشور و حتی خارج از کشور برای دیدن این بنای به یاد ماندنی به شهر تاریخی قزوین سفر می‌کنند.

منبع: گردشگری ۷۲۴  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید