مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران درباره انتصابات فامیلی در شهرداری تهران، می‌گوید که مدیر عامل فعلی بانک شهر در گذشته تجربه کافی را داشته و به عنوان یک مدیر عالی‌رتبه در بانک سنوات طولانی مدتی مشغول به کار بوده است.

 عضو شورای شهر تهران: انتصاب داماد محسن رضایی در بانک شهر از آن جنس انتصابات فامیلی نیست!
به گزارش سلامنو به نقل از انتخاب، یک عضو شورای شهر تهران درباره انتصابات فامیلی در شهرداری تهران، می‌گوید که مدیر عامل فعلی بانک شهر در گذشته تجربه کافی را داشته و به عنوان یک مدیر عالی‌رتبه در بانک سنوات طولانی مدتی مشغول به کار بوده است. در خصوص شهردار منطقه 9 هم آقای مرتضوی از گذشته در شهرداری تهران مشغول به کار بوده و سابقه مدیریتی داشته است. بنابراین این انتصابات با آن جنس از انتصابات فامیلی که شاید در مظان اتهام باشد و نتوان از آن دفاع کرد، فرق می‌کند.

انتصاب فرزند صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور به سمت شهردار منطقه ۹ تهران، انتصاب محمدمهدی احمدی داماد محسن رضایی به عنوان مدیرعامل بانک شهر، انتصاب داماد شهردار به عنوان مشاور و دستیار ویژه خود، و... همه و همه تنها بخشی از انتصاباتی است که طی گذشت یک سال از آغاز به کار علیرضا زاکانی، شهردار تهران رخ داده است. هر چند که گاهی با فشار افکار عمومی از تصمیمش پا پس کشیده است؛ همچون انتصاب دامادش به عنوان مشاور خود. هر چند که داماد شهردار بیکار نماند و چندی پیش خبری ادعایی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه سمت جدید حسین حیدری، رئیس هیئت مدیره هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر است.

مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با «انتخاب» درباره اینکه این انتصاات فامیلی بر چه اساسی در شهرداری انجام شده است، عنوان کرد: «انتصابات هر جایی که افراد در آن سازمان ریشه نداشته باشند و مراحل استخدامی‌شان مراحل منطقی طی نکرده و سابقه مناسبی نداشته باشند در هر سطح و با هر عنوانی اتفاق بیافتد، قابل قبول نیست. حال اگر فردی در جایی مسئولیت را بپذیرد، رابطه اسخدامی با آن مجموعه داشته و فرد دارای تجربه کاری باشد، شاید به نوعی بتوان عنوان کرد که اگر کسی مسئولیت را پذیرفت در تراز افرادی قرار بگیرد که توانایی پذیرش این مسئولیت را دارند.»

وی ادامه داد: «در خصوص بانک شهر باید بگویم که مدیر عامل فعلی، در گذشته تجربه کافی را داشته است. ایشان در بانک به عنوان یک مدیر عالی‌رتبه سنوات طولانی مدتی مشغول به کار بوده است. در خصوص شهردار منطقه 9 هم که آقای مرتضوی از گذشته در شهرداری تهران مشغول به کار بودند و سابقه مدیریت داشته‌اند. در نتیجه این انتصابات با آن جنس از انتصابات فامیلی که شاید در مظان اتهام باشد و نتوان از آن دفاع کرد، فرق می‌کند.»

عباسی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا این فرصت برابر برای افرادی که شرایط یکسانی از نظر سابقه کاری داشته‌اند، ایجاد نشده است، گفت: «ما اگر بخواهیم عنوان کنیم که برای ایجاد فرصت‌های برابر می‌توان چه کار کرد، یک بحث دیگری است. ولی اینکه آن فردی که آنجا نشسته صلاحیت دارد یا ندارد، به باور من در خصوص این دو انتصاب اتلاق نمی‌شود.»

این عضو شورای شهر تهران درباره انتصاب داماد زاکانی، بیان کرد: «ما یک مصوبه‌ای را در شورا گذراندیم که آن مصوبه تعارض منافع بود. البته این مصوبه در گذشته در شورا به تصویب رسیده بود ولی در آن اعضای شورا را پیش‌بینی نکرده بودند. بر اساس آن مصوبه، به صراحت اعلام شده است که مسئولان و مدیران شهرداری نمی‌توانند بستگان خود را در بدنه شهری به کار گیرند. با تکلمه‌ای که ما در شورای ششم به آن افزودیم، اعضای شورا را هم اضافه کردیم که بر این اساس آن‌ها هم نمی‌توانند در شهرداری تهران مسئولیت بگیرند. یک تبصره‌هایی هم دارد دلیلش واضح است چون تعارض منافع به وجود می‌آورد. حتی به صورت رایگان و داوطلبی هم به کارگیری بستگان را ممنوع کردیم. این مصوبه صراحت کامل دارد و تکلیف ما را برای گذشته، حال وآینده روشن کرده است.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید