از خصوصیات این اثر طبیعی می توان به چهار فصل بودن آن اشاره کرد و این امر باعث تمایز آن در میان تمام آبشار های استان زیبای لرستان است  از ویژگی های دیگر آن عریض و پر آب بودن هست. ارتفاع آن تا سطح رودخانه ۱۲متر و تا بستر رودخانه ۲۰ متر است.

افرینه آبشاری خارق العاده در لرستان

به گزارش سلام نو، استان لرستان با تمام جاذبه هایی که در خود جای داده است از بیشتر تعداد رودخانه دائمی برخوردار است برخی از این رودها به حوضه ی آبریز دز و برخی دیگر به حوضه ی آبریز کرخه می ریزند. این رودها در طول مسیر براثر ناهمواری های موجود منجر به پدید آمدن آبشارها شدند. آبشار افرینه واقع در استان لرستان در ۷۰ کیلومتری جنوب خرم آباد و در ۴۵ کیلومتری شمال پلدختر در روستای افرینه قرار دارد. این آبشار از پیوستن رودچشمک و افرینه  در ۳۸ کیلومتری جنوب خرم آباد وعبور از مسیرهای ناهموار و زمین ها کشاورزی پدید می آید. آب آبشار هم پس از طی کیلومترها به رودخانه کشکان می ریزد این رود یکی از سرشاخه های مهم رودخانه کرخه است و در نهایت به تالاب هور العظیم ختم می شود. 

آبشار افرینه لرستان

از خصوصیات این اثر طبیعی می توان به چهار فصل بودن آن اشاره کرد و این امر باعث تمایز آن در میان تمام آبشار های استان زیبای لرستان است  از ویژگی های دیگر آن عریض و پر آب بودن هست. ارتفاع آن تا سطح رودخانه ۱۲متر و تا بستر رودخانه ۲۰ متر است. اگرچه گاها بر اثر خشک سالی کم آب شده است ولی تاکنون خشک نشده به همین دلیل در زمره آبشار های دائمی قرار گرفته است. از جلوه های بی نظیر آبشار نحوه ی ریزش آن هست که از میان شیارهای موجود در صخره ریزش می کند و صحنه ی خارق العاده ای را به وجود می آورد که مانند آن در آبشارهای دیگر نیست.موقعیت قرار گیری آبشار به گونه ای است که در نزدیکی پل دختر و پل باستانی معمولان است که مورد استقبال فراوان مسافران قرار گرفته است و به همین خاطر از قطب های مهم توریستی  به شمار می رود و گردشگران زیادی را از داخل و خارج جذب می کند.

ابشار افرینه

آبشار که در منطقه کوهستانی قرار دارد از آب و هوای سردی برخوردار است فصل تابستان بهترین زمان سفر به این جاذبه محبوب است در این فصل سراسر این منطقه سبز شده و گرمای هوا آبتنی کردن در حوضچه ی آبشار را دلچسب می کند. ولی توصیه می شود هنگام در فصول پر آب از شنا کردن در آن اکیدا خودداری کنید. راه رسیدن به این اثر بی همتا از طریق جاده آسفالت و ماشین رو  خرم آباد به اندیمشک امکان پذیر است که پس طی ۷۰ کیلومتر به مقصد می رسیم. اگر قصد ماندن در این مکان را دارید بهتر است تمام وسایل لازم اعم از چادر مسافرتی، بنزین، مواد غذایی، لباس مناسب و سایر لوازم مورد نیاز به همراهتان باشد از آنجایی که این جاذبه از شهر به دور است و متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی خالی از هرگونه امکانات رفاهی مانند رستوران و سرویس بهداشتی و نمازخانه است .

منبع: گردشگری ۷۲۴  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید