به تازگی لیست جدیدی از از دارایی‌های مخفی ولادیمیر پوتین کشف شد. او در طول سال‌های حکومت خود بارها به انباشتن ثروت‌های کلان متهم شده است.

 دارای‌های مخفی ولادیمیر پوتین لو رفت + لیست دارایی‌ها

به گزارش  سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، طبق رشته‌ای از ایمیل‌ها که همگی به یک دامنه (دامین) ایمیل مربوط بودند، به نظر می‌رسد شبکه‌ای از دارایی‌ها به ارزش ۴٫۵ میلیارد دلار وجود دارند که متعلق به رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین است. این دارایی‌ها اعم از کاخ‌ها، قایق‌های تفریحی و باغ‌های انگور، ظاهرا از طرف دوستان پوتین و ثروتمندان حکومتی برای او فراهم شده‌اند. اما احتمال دارد همگی به یک شبکه غیررسمی دارایی‌ها متصل باشند.

 مدارک الکترونیکی وجود دارند که نشان می‌دهند که مجموعه‌ای از خانه‌های مخصوص تعطیلات و دیگر دارایی‌هایی که گفته می‌شود توسط رئیس‌جمهور روسیه استفاده می‌شود، از طریق دامنه ایمیل مشترکی به نام LLCInvest.ru به هم مرتبط هستند. این دارایی‌ها بر اساس سوابق موجود به افراد، شرکت‌ها و خیریه‌های جداگانه تعلق دارند اما با وجود این مدارک به نظر همگی متعلق به یک هلدینگ خصوصی و در اصل تحت مالکیت پوتین هستند.

ایمیل‌ها که مربوط به اواخر ماه سپتامبر هستنند شامل بحث و گفتگوی مدیران و معاونانی است که مسئول شرکت‌ها و بخش‌های مختلفی هستند. اما در کمال تعجب در این ایمیل‌ها در خصوص مسائل و مشکلات روزانه تجاری صحبت کرده‌اند. طوری که به نظر می‌رسد این افراد مسئول بخش‌های مختلف یک سازمان مشترک هستند. یک متخصص مبارزه با فساد در روسیه می‌گوید احتمال دارد این افراد رئیس مشترکی داشته باشند. بیشترین احتمال در خصوص LLCInvest این است که سازمان مشترکی است که اعضای آن می‌توانند سود و دارایی خود را با یکدیگر مبادله کنند.

حدود ۲۰ سال است که ولادیمیر پوتین به جمع‌آوری مخفیانه ثروت‌های کلان از طریق وکالت دادن به افراد دیگر متهم می‌شود. ۱۰ سال پیش، یک تاجر روسی اقرار کرد که جزو شبکه‌ای از ثروتمندان بوده است که قرار بود میلیاردها روبل به نفع پوتین که در آن زمان نخست وزیر بود، در یک صندوق سرمایه‌گذاری جمع‌آوری کنند. پس از آن، ادعای این تاجر انکار شد و او از روسیه گریخت. دیگر دارایی‌های مخفی پوتین پیش‌تر نیز آشکار شده‌اند. مانند آپارتمانی در سن پطرزبورگ، دو خودرو قدیمی سال ۱۹۵۰ متعلق به دوران شوروی، یک تریلی و یک گاراج کوچک.

چه کسی پشت این افشاگری است؟

پس از یک سال تحقیق و بررسی در مورد پروژه گزارش جرایم سازمان یافته و فساد و وبسایت خبری روسی زبان مدوزا، مشخص شد که ۸۶ کمپانی و سازمان غیرانتفاعی وجود دارند که نماینگان آنها از دامنه ایمیل مشترکی استفاده می‌کنند. این دامنه ایمیل متعلق به یاهو یا دیگر پیام‌رسان‌های عمومی نیست بلکه یک دامنه در سروری متعلق به Moskomsvyaz، یک شرکت مخابراتی است که ارتباطات نزدیکی با بانک روسیه دارد. این اطلاعات از طریق فراداده‌هایی که از یکی از سرورهای این شرکت درز کردند، به دست آمد. این داده‌ها نام ارسال کنندگان و دریافت کنندگان ایمیل ، موضوع و زمان مکاتبات را نشان میدهد.

لیست دارایی‌های مخفی پوتین

دارایی‌هایی که در دامنه ایمیل مشترک بودند شامل موارد زیر هستند:

  • یک کاخ به ارزش یک میلیارد یورو که برای استفاده شخصی  ولادیمیر پوتین است.
  • تاکستان‌های بزرگی که ادعا می‌شود پیش‌تر سرگرمی پوتین بودند اما این سرگرمی از کنترل خارج شد.
  • پیست اسکی ایگورا در استان لنینگراد جایی که مراسم عروسی دختر پوتین در سال ۲۰۱۳ برگزار شد
  • یک ساختمان با نمای چوبی و یک ویلا در شمال سن پطرزبورگ که محلیان آن را «کلبه تابستانی پوتین» می‌نامند.
  • این دارایی ۴٫۵ میلیارد دلاری شامل سپرده‌های نقدی کلانی نیز هست. دو موسسه غیر انتفاعی که همین دامنه ایمیل را به کار می‌برند در حساب‌های سپرده خود سرمایه بسیار زیادی دارند.
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید