وزیر صمت اعلام کرد که طرح واردات خودرو آماده بررسی در دولت است و گفتگوهایی برای واردات خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار از اروپا انجام شده است.

 خودروهای اروپایی با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار وارد کشور می‌شوند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، ابهامات در رابطه با طرح واردات خودرو به کشور همچنان ادامه دارد. هنگامی که وزارت صمت از آزادسازی و اجرای طرح واردات خودرو در آینده‌ای نزدیک صحبت می‌کند، برخی از افراد از وجود مافیایی خبر می‌دهندکه مانع اجرایی شدن این طرح هستند.

وزیر در مورد واردات خودرو چه گفت؟

سیدرضا فاطمی‌امین اخیرا در گفتگویی اعلام کرد: آیین‌نامه واردات خودرو در دولت مطرح‌شده و دارای ۱۰ بند است. در خصوص یکی از بندهای آن در هیات دولت ابهاماتی وجود داشت و لازم بود به کمیسیون اقتصادی برگردد. این طرح برای بازگشت دوباره به دولت باید سه مرحله را طی می‌کرد. اکنون طرح آماده این است که در دولت مطرح و بررسی شود.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر واردات خودرو از شهریور افزود: از زمانی که این طرح تصویب شود، دو تا سه ماه بعد عملیاتی می‌شود و زمان زیادی نخواهد برد.

البته وزیر در رابطه با مدل خودروهای وارداتی توضیح داد: ما بر واردات خودروی اقتصادی تأکید داریم یعنی خودروهایی که زیر ده هزار دلار باشند. زیرا می‌خواهیم پژو، سمند و تیبا را از رده خارج کرده و خودروهایی مانند تارا و شاهین که قیمت‌های بالاتری نسبت به خودروهای اقتصادی دارند را جایگزین کنیم.

وزیر صمت افزود: خودروهای وارداتی تنها خودروهای چینی نیستند و خودروهای اقتصادی اروپایی زیر ۱۰ هزار دلار نیز وجود دارد. گفتگوهایی نیز برای انجام این کار آغازشده است

خودروهای اروپایی به کشور می‌آیند؟

آیا وعده وزیر صمت قابلیت اجرایی را دارد و خودروهای اروپایی با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار وارد کشور می‌شوند؟

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: هر روزه تصمیمات و صحبت‌های جدیدی در رابطه با واردات خودرو به کشور مطرح می‌شوند.

او افزود: هیچ خودروی اروپایی را نمی‌توان با این مبلغی که وزیر صمت اعلام کرده است وارد کرد. اما نکته‌ قابل توجه این است که کشور توان خرید دارو را ندارد. اما به بحث واردات خودرو وارد می‌شود.

این کارشناس خودرو توضیح داد: به نظر نمی‌رسد این طرح تا پایان سال اجرایی شود. این صحبت‌های وزرات صمت نوعی آسپرین و تنها گفتار درمانی موقت است.

 

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید