فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در آینده ای نزدیک جزو قدرت های تراز اول جهان خواهیم بود، گفت: این حقیقت در حال تجلی است.

سرلشکر سلامی: ایران جزو قدرت های تراز اول جهان خواهد شد
به گزارش سلام نو به نقل از مهر، سرلشکر پاسدار حسین سلامی ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور، اظهار کرد: حضور عشایر در اقصی نقاط این سرزمین انسان را به این یاد آیه «انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبایل لتعارفوا ان اکرمکم عند الله اتقاکم ان الله علیم خبیر» می‌اندازد.

وی عنوان کرد: این شعوب مختلف، قبایل متنوع و اطلس پر تنوع و پر تراکم از عشایر با آداب و رسوم با لباس‌ها، سنت‌ها و آداب مختلف همه نشانه‌ها و جلوه‌های زیبای خلقت است که یک جغرافیای رنگا رنگ با رنگ‌های دل انگیز از صفای باطن، اخلاص، ساده زیستی تلاش و مجاهدت ساخته است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه عشایر قله‌های بزرگ را طی می‌کنند و همیشه در هجرت هستند و در این شرایط زندگی می‌کنند، تصریح کرد: عشایر مهاجر علی الله می‌باشند و همانند قله‌ها سر بلند و سرافراز، مقتدر و با اخلاص هستند که این ویژگی‌ها را از کوه‌ها و صخره‌ها آموختند.

سینه‌های ستبر عشایر در مقابل دشمنان نفوذناپذیر است

سرلشکر سلامی ادامه داد: سینه‌های ستبر عشایر برای اسلام و وطن همانند صخره‌ها سخت و نفوذ ناپذیر است در حالیکه قلب‌هایی که درون این سینه‌های سخت نهفته است بسیار رقیق، مهربان و همچون چشمه‌های جاری زلال است.

وی با بیان اینکه عشایر همانند آسمان آب خالص و صاف هستند، اعلام کرد: نگاه این قشر همواره به آسمان و زمین است، کسانی که رزقشان را از خدا می‌طلبند.

فرمانده کل سپاه به تولیدات عشایر اشاره کرد و افزود: جامعه بزرگ ایران از برکت تلاش‌های عشایر بر روی زمین ارتزاق می‌کنند.

سرلشکر سلامی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص عشایر، عنوان کرد: عشایر ذخایر انقلاب هستند.

عشایر بر سختی‌ها، صبور و شکیبا هستند

وی با بیان اینکه عشایر همانند دریای مواج هستند، گفت: اما این قشر در برابر سختی‌ها آرام، صبور و شکیبا هستند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه عشایر دل دریایی دارند و همانند طبیعت سخاوتمند و بخشنده هستند، اظهار کرد: عشایر اهل کریم اند و صفای باطن، زیبایی در لباس و پوشش و غیرتمندی در جهادشان این جماعت را بسیار قدرتمند و مؤثر و محبوب خداوند، رهبر و ملت قرار داده است.

سرلشگر سلامی با تاکید بر اینکه عشق آنان به قمر بنی هاشم (ع) زیاد است، عنوان کرد: سپاه و تیپ حضرت قمر بنی هاشم (ع)، در چهارمحال و بختیاری، سپاه و تیپ حضرت ابوالفضل (ع) در لرستان، تیپ و سپاه حضرت عباس (ع) در اردبیل نشان دهنده عشق و ارادت این قشر به قمر بنی هاشم (ع) است.

وی افزود: نام مبارک حضرت ابوالفضل (ع) که مظهر غیرت الهی است جز محبوب ترین نام‌ها نزد عشایر ما است که می‌توان توصیفاتی دقیق و وسیع از شخصیت این جامعه عزیز به عمل آورد.

فرمانده کل سپاه مطرح کرد: ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری نشان، حجت و برهانی بر وفای به عهد، غیرت، مردانگی، استواری و روح وفاداری و فداکاری عشایر است.

سرلشگر سلامی با بیان اینکه حیات و زندگی ما حاصل شهادت مردان و زنان عشایر است، اعلام کرد: اگر آن جانبازی‌ها و فداکاری‌های در صحنه نبود که راه جامعه به هم پیوسته اشرار را به روی ایران ببندد و در یک نبرد بزرگ جهانی که یک روحانی که نایب امام زمان (عج) بود در قلب میدان نبرد و این خطر سهمگین نایستاده بود ما به پیروزی دست نمی‌یافتیم.

وی ادامه داد: این جانبازی و شهادت‌ها بود که توانست این نبرد بزرگ جهانی را به سود اسلام و ایران به انتها برساند و برای تاریخ اسلام و وطنمان صفحات زرین و درخشانی از ایستادگی، ثبات قدم، صبر، توکل، ایثار، فداکاری، استقامت را به ثبت رساند.

فرمانده کل سپاه اعلام کرد: نمی‌توان در میان آتشی از شرارت دشمنان کوچک و بزرگ بدون مجاهدت، ایستادگی، مقاومت، شهید دادن، جانباز و اسیر شدن به جامعه‌ای امن و آرام رسید.

انقلاب ارزش‌ها متعالی اسلام را در خویش تجلی داده است

سرلشکر سلامی تصریح کرد: ما از فراز سختی‌های سهمگین و آن لشکرکشی‌های بی نظیر تاریخ که توسط دشمنان ما برای شکستن ایرانی که به اسلام رسیده بود و با انقلاب اسلامی ارزش‌های متعالی اسلام را در خویش تجلی داده، سخن از عدالت آزادی مستضعفان و مبارزه با مستکبران و ظالمان می‌گفت و در میدان عمل در جست و جوی راهی بود برای مجد و عزمت اسلام و ایران، برای بیرون راندن دشمن از تسلط بر سرزمین مسلمانان، برای اعاده حیثیت از دست رفته مسلمانان در طول قرن‌ها توسط طواغیت در عالم، برای باز یابی استقلال این وطن، حاکمیت بر سرنوشت خویش توسط این ملت، صورت گرفت عبور کردیم.

وی افزود: ما هیچ جرمی نداشتیم جز اینکه می‌گفتیم پروردگار ما خداست و ما بنده و برده هیچکس نیستیم و فقط در برابر او به رکوع می‌رویم و در مقابل او پیشانی به خاک می سائیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اما آمریکایی‌ها و دیگران می‌گفتند شما ما را سجده کنید، ادامه داد: آن‌ها در لباس فرعون به دنبال این بودند که مسلمانان در پیشگاه این طواغیت سجده کنند که این داستان انقلاب ما، آزادی، شرف، کرامت و افتخار ملت‌های مسلمان است.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواستند ما را افسرده، عقب مانده، محتاج به دیگران، مطیع و برده سیاسی آنان بگردانند، گفت: آن‌ها به دنبال به غارت بردن ثروت‌ها مادی و معنوی کشور ما و سایر مسلمانان بودند.

وی مطرح کرد: امام (ره) ایستاد و یک جنگ بزرگ را پذیرا شد و در آن میدان مقاومت کرد و دشمن را بیرون راند.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: امام (ره) در دوران جنگ و پس از آن رهبر انقلاب با دست‌های جانبازش برای انقلابمان با الهام از عاشورا و دست‌ها قطع شده ابوالفضل (ع)، بیرق را بر دوش گرفت و ملت را در این مبارزه سهمگین از سختی‌ها عبور داد.

سر لشگر سلامی با بیان اینکه خداوند این دو رهبر انقلاب را به نصر خویش و نصر مؤمنین تائید کرد، افزود: این پیام آیه «هُوَ الَّذِی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِینَ» است.

وی با اشاره به اینکه با استقامت مردم راه طولانی و سختی طی شده است، اظهار کرد: درود بر مومنینی که در کنار رهبرشان ایستادند.

جهاد عامل سعادت است

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه دشمنان ما در حال هزیمت هستند، گفت: دستاورد شهیدان عشایر تا ابد بر استقامت ما حجت است.

سرلشگر سلامی با بیان اینکه مگر می‌شود ۱۱ هزار شهید عشایر در خاک خفته باشد ولی عشایر راهشان را ادامه ندهند، عنوان کرد: این ایستادگی است که سختی‌ها را آسان می‌کند، خداوند وعده آسانی پس از سختی‌ها را داده که وعده‌های پروردگار تخلف ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه ما با پشت سر گذاشتن سختی‌ها به آرامش خواهیم رسید، اعلام کرد: جهاد عامل سعادت است.

فرمانده کل سپاه افزود: اگر دشمن در اعماق سرزمینی جماعتی پا بگذارد به تعبیر امیر المومنین (ع) آن جماعت ذلیل خواهد شد.

نتیجه مبارزه عشایر هزیمت و رو به افول بودن دشمنان انقلاب و اسلام است

سر لشگر سلامی گفت: اگر مردمانی از جهاد روی برگردانند خداوند بر آن ملت لباس ذلت می‌پوشاند که این منطق حق است و ما بر این اساس زندگی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: نتیجه مبارزه عشایر که هم در دوران طاغوت همواره در خطوط مبارزه با استبداد بوده اند و هم در دوره انقلاب اسلامی جزو اولین گروه‌هایی بودند که با ولایت بیعت کردند و تا به امروز هم بر آن بیعت ایستاده اند، هزیمت و رو به افول بودن دشمنان ما است.

جامعه سیاسی صهیونیست در حال فروپاشی است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروزه خبرهای مربوط جامعه سیاسی صهیونیست نشان می‌دهد که آن‌ها در حال فروپاشی سیاسی هستند، مطرح کرد: آمریکا هم به هیچ موفقیتی نرسیده است و به فکر یک فرار و هزیمت آبرمندانه است و نمی‌تواند بلاد اسلامی بماند.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه در بلاد مسلمانان جایی برای حضور مشرکان نیست، اعلام کرد: دشمنان در حال فرار هستند.

وی با بیان اینکه تاریخ کشورمان سرشار از پیروزی است، گفت: هر کجا ما با دشمنان مواجه شدیم آن‌ها عقب نشسته اند.

دشمن برای یافتن راه خروج سرگردان است

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه امروز دشمن افسرده، بی رمق و ناتوان از تعقیب اهداف خود است، افزود: دشمن برای یافتن راه خروج سرگردان است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمن به دلیل شکست‌های وسیع زخمی است و کینه به دل دارد، ادامه داد: دشمن باور نمی‌کرد که ایران با دست‌های خالی خود منطق انقلاب را در جهان گسترش دهد و از میان دست‌های خالی اولیه انقلاب بتواند این نمادهای عظیم قدرت را بسازد و در مقابل دشمنان این چنین زیبا صف آرایی و قد آرایی کند و قامت خویش را برافرازد و شمشیر خود را بلند کند و منطق خود را بر جهان جاری کند.

وی گفت: دشمنان باورشان نمی‌شد که این ملت طی ۴۴ سال مبارزه جهانی مستمر این چنین سر بلند و سر افراز باقی بمانند و پس از ده‌ها سال این گونه پر تراکم برای تجلیل از حماسه آفرینان ده‌ها سال قبل تا به امروز مجتمع شوند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: خانواده شهدا حجت الهی بر همه ما و نور چشمان ما هستند و ما خاک کف پای آن‌ها هستیم.

دشمن نخواهد توانست مردم را از اسلام، امام و وطن جدا کند

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمنان ما امروز به تعدادی خیانتکار پناهنده شده به سرزمین دشمن متوسل شده است، مطرح کرد: این افراد از سینه دشمن شیر می‌خورند و به زبان او سخن می‌گویند.

وی اعلام کرد: این افراد ممکن است گاهی به زبان و لهجه ما سخن بگویند ولی آنان کلام دشمن را به زبان ما ترجمه می‌کنند چرا که فکر می‌کنند، می‌توانند قلب‌ها و مغزهای مردم ما را در کنترل و تصرف خود بگیرند و مردم را نسبت به نظامی که خود با صدها هزار شهید حفظ کرده اند فاصله دهند.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: دشمن نخواهد توانست مردم را از امام، اسلام و وطن جدا کند.

سر لشکر سلامی با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ در حرم امام (ره)،گفت: رهبر فرمودند این افراد خائنان به کشور و ملت هستند، بدانید اینها با دشمنان یکی هستند و در کشور کسی پای حرف آن‌ها نیست.

هیچ دشمنی خیر خواه ملت ما نیست

وی افزود: افراد خائن دروغ می‌گویند و با دشمن هم دست هستند تا ما را تحریم کنند و دارو به دختران و پسران کوچک ما نرسد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه افراد خائن با دشمن هم دست هستند تا مردم کشور را گرسنه نگه دارند ولی این خیالی باطل است، اظهار کرد: مردم ما با بصیرت و آگاه هستند.

سرلشگر سلامی با اشاره به اینکه هیچ دشمنی خیر خواه ملت ما نیست، عنوان کرد: بر شرف و آگاهی و غیرت مردم جمهوری اسلامی ایران درود باید فرستاد.

ملت ایران در حال قدرتمند شدن است

وی با تاکید بر اینکه آرزوی ما آن است که در پیشگاه این ملت قربانی شویم تا ملت بماند، بدرخشد، مفتخر باشد و آرمان‌هایش را دنبال کند، اعلام کرد: ملت ما در حال قدرتمند شدن است.

فرمانده کل سپاه بابیان اینکه در آینده‌ای نزدیک جز قدرت‌های تراز اول جهان خواهیم بود، گفت: این حقیقت در حال تجلی است پس چرا از بیان آن اکراه داشته باشیم.

سر لشگر سلامی با اشاره به اینکه شهادت ثمری ابدی دارد، عنوان کرد: شهادت مرگ نیست بلکه آغاز حیات جاودان است.

تا آخر باهم می‌مانیم و این راه را ادامه می‌دهیم

وی با تاکید بر اینکه شهادت شکوه و عزمت انسان و اتصال روح آن به عالم معنا است، اعلام کرد: این ملت با شهادت سعادت یافته است و شهیدان از این جهت زنده اند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تا آخر باهم می‌مانیم و این راه را ادامه می‌دهیم، گفت: جهاد به ما روحیه می‌دهد و ما را زنده نگه می‌دارد.

سر لشگر سلامی با اشاره به اینکه ملتی که دشمن بزرگ دارد می‌تواند از او بزرگ‌تر شود، مطرح کرد: خداوند ما را با دشمنان بزرگ مواجه داد و رو در رو کرد تا بزرگ و قوی شویم.

وی منطق نبرد و جهاد با دشمنان بزرگ قوی شدن عضله‌های جهان اسلام است، افزود: سختی‌ها ما را قوی می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید