وزیر راه وشهرسازی با اشاره به آمادگی اتحادیه مشاوران املاک برای اجرای مصوبه سران قوا،‌ گفت: مالکان به مستأجران کمک کنند تا این شرایط سخت پشت سر گذاشته شود.

واریز یارانه جدید رئیسی بحساب مستاجران | شرایط دریافت یارانه جدید مستاجران اعلام شد

به گزارش سلام نو، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان "از مالکان خواست به مستاجران کمک کنند تا این شرایط سخت پشت سر گذاشته شود" اظهار کرد:‌  با مصوبه ستاد سران قوا، قرارداد یکساله مستاجران تمدید می‌شود که به موجب آن میزان افزایش نرخ اجاره بها در تهران و شهرهای بزرگ ۲۵درصد و در شهرهای دیگر ۲۰ درصد خواهد بود.

وی در خصوص تفاوت مصوبه ستاد کرونا طی ۲ سال اخیر با مصوبه اخیر شورای هماهنگی سران قوا، افزود: این مصوبات تفاوت زیادی ندارد، ولی ضمانت اجرایی آن دستگاه قضائی است البته بسته جدیدی هم هست که این هفته در دولت مطرح می‌شود که قطعاً می‌توند به مستأجران کمک کند.

وی ادامه داد: کد رهگیری و سامانه رهگیری به وزارت راه و شهرسازی منتقل شده و از این پس همه معاملات باید با کد رهگیری ثبت شود تا قابل پیگیری باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که ثبت نشدن اجاره نامه برای تمدید بین مؤجر و مستأجر تخلف است، تصریح کرد: اگر کد رهگیری در سامانه اسکان و املاک ثبت نشود خانه خالی محسوب می‌شود و بر اساس قانون مشمول مالیات خواهد شد.

قاسمی با یادآوری این‌که ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی به سازمان مالیاتی معرفی شده است، اضافه کرد: به صاحبان این خانه‌ها پیامک ارسال شد. از آنجاکه ممکن است در سامانه اشتباهاتی صورت گرفته باشد مالکان می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

وی از اعتراض ۶۰ هزار مالک به خالی بودن واحدها خبر داد و با بیان این‌که امیدواریم همکاری موجرین بر اجاره مسکن تاثیرگذار باشد، افزود: ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تسهیلات کمک ودیعه مسکن پیش بینی شده که متقاضیان برای دریافت آن باید در سامانه نام نویسی کنند.

وزیر راه و شهرسازی مبلغ کمک ودیعه در تهران را ۱۰۰ میلیون، در سایر کلانشهرها ۷۰ میلیون و در شهرهای دیگر ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود کمک ودیعه ۱۸ درصد است که ۵ درصد آن شامل یارانه می‌شود. / تسنیم

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید