یکی از بهترین تنقلات که در بین اکثریت افراد در دنیا محبوبیت دارد شکلات است. اصلی ترین مواد تشکیل‌ دهنده شکلات کاکائو می‌باشد. اولین‌بار درخت کاکائو در کشورهای آمریکایی دیده شد. اما امروزه در اکثر مناطق گرمسیری مانند ساحل‌عاج ،غنا، اندونزی، برزیل و نیجریه این درخت کاشته می‌شود.

برندهای معتبر شکلات خارجی اصل

درختی که ماده‌ای به نام تئوبرمین دارد، تئوبرومین ماده محرکی است که مشابه کافئین می‌باشد. رنگ میوه کاکائو زرد تا نارنجی است که پس‌از طی مراحل و فرآیند، پودر آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. شکلات دارای فوایدی بسیاری است  پس ‌از مطالعات فراوان مشخص‌ شده که مزایای آن خاصیت ضد چروک، ضد التهاب، ضد افسردگی، جلوگیری از لخته شدن خون، کاهش انسولین، محافظ سلول‌های عصبی، افزایش جریان خون و مهار رشد سرطان و تنظیم وزن می‌باشد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی شکلات خارجی اصل بپردازیم.

راه تشخیص شکلات اصل

تشخیص شکلات اصل کار سختی می‌باشد اما راه‌هایی وجود دارند که بتوانید تشخیص دهیدکه شکلات اصل است یا خیر.

۱- وقتی شکلات را در دهان می‌گذارید سریع آب می‌شود اما شکلات های غیر معتبر به سختی در دهان آب می‌شود.  

۲- چربی شکلات به دلیل وجود کره کاکائو در دهان ماسیده نمی‌شود اما شکلات های غیر معتبر در دهان ماسیده می‌شود. 

۳- به‌محض خوردن شکلات سریع کافئین و هورمون‌های شادی ترشح می‌شود و حال روحی و خلقی خوب می‌شود.

 ۴- بوی شکلات بوی خاصی است که دارای ماندگاری زیادی نیز دارد.

۵- یک شکلات باکیفیت وقتی‌که تقسیم بندی می‌شود خرد نمی‌شود و به‌صورت تکه‌ای خرد می‌شود

۶- شکلات های اصل به خاطر وجود مواد اصل و کره کاکائو بعد از مدتی سفیدک نمیزد.

برندهای معتبر شکلات خارجی اصل

شکلات اصل را چگونه تهیه کنیم

انواع زیادی از شکلات ها در سراسر فروشگاه ها و مغازه ها با بسته بندی های متنوع موجود است اما تعداد کمی از این شکلات ها برند هستند. در شهرهای مرزی ایران با کیفیت ترین شکلات خارجی بیشتر یافت می شود. در تهران محله های کوچه مروی و پله نوروز خان و سایت اینترنتی آسوکالا بهترین شکلات های روز دنیا با مناسب ترین قیمت به فروش می رسانند. همچنین شیرینی فروشی های معتبر مانند هانس و اوریانت در تهران از انواع برندهای شکلات وارد می کنند و به فروش می رسانند. در ادامه ۱۷ تا از بهترین  مارک های شکلات را معرفی خواهیم کرد.

برندهای معتبر شکلات سازی در دنیا

کشورهای زیادی در صنعت شکلات‌سازی در جهان فعال هستند که با طعم‌های متفاوت انواع شکلات‌ها را عرضه می‌کنند اما کشورهایی مانند بلژیک و سوئیس، فرانسه بهترین شکلات‌ها را عرضه می‌کنند.

۱- برند کیت‌کت یا نستله

در سال ۱۸۶۶ این شرکت در سوئیس توسط هنری نستله تأسیس شد که یکی از بهترین برندهای معتبر صادرات شکلات در جهان محسوب می‌شود که نام کیت‌کت را اکثریت ما شنیده ایم . تولید انواع شکلات با طمع مختلف، شکلات های ویفری که روکش آن شکلاتی است وجود دارد.

۲- شرکت گلکسی

سازنده این برند شرکت مارس در سال ۱۹۵۰ که در انگلیس راه‌اندازی شد. شکلات‌های گلکسی در کشور انگلیس، مصر، ایرلند، هند، بوسنی بفروش می‌رسد شکلات‌های گلکسی دارای طعم‌های متفاوت مغزدار و ساده و شیرین و کاراملی می‌باشند.

۳- شکلات اسنیکرز

در سال ۱۹۳۰ مارس اینکورپوتید شرکت را در انگلیس تاسیس کرد. مواد تشکیل‌دهنده این شکلات از، نوغاکارامل، بادام‌زمینی و شکلات است که کالری بالایی دارد یکی از برندهای معتبری که طراحی آن همیشه ثابت بوده و طعم بی‌نظیر آن در سالیان سال یکی از پرفروش‌ترین شکلات‌ها در جهان محسوب می‌شود.

۴- شکلات مارس

در سال ۱۹۲۲ شرکت مارس در انگلیس تاسیس شد که یکی از برندهای معروف در جهان  شکلات مارس است که با ترکیب کارامل و نوغا درست می‌شود و لایه‌ای از شیر و شکلات روی آن را می‌پوشاند و دارای کالری بالایی است.

برندهای معتبر شکلات خارجی اصل

۵- شکلات کد بری

سازنده این شکلات آقای انگلیسی به نام جان کد بری است که در سال ۱۸۱۱ شرکت کد بری  را تاسیس کرد برند کد بری یکی از قدیمی‌ترین برندهای شکلات جهان محض محسوب می‌شود که محصولاتشون و درسی کشور دنیا صادر می‌کند.

۶- شکلات توبلرون

 این شرکت شکلاتی در سال ۱۹۰۶ در سوئیس توسط آقای تئودور تو بلر تأسیس‌شده که مالک آن یک شرکت آمریکایی آن را  اختیار کرده موارد تشکیل ‌دهنده شکلات تو بلرون نوغا، عسل، بادام است و دارای شکل‌های مثلثی می‌باشد مثلث و یا هرمی بودن آن به‌خاطر کوه های ماترهورن در رشته‌کوه آلپ در سوئیس است. 

۷- شکلات فروروشر

این شرکت که فعالیت خود را در استان ۱۹۸۰ در ایتالیا آغاز نمود یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های شکلاتی و مشهور در جهان است ترکیبات اصلی این شکلات‌ها از مغزهای فندق و ویفر است و با ورق‌های طلا بسته‌بندی می‌شود.

 ۸- شکلات گودیوا

 یکی از برندهای معتبر و قدیمی در بلژیک گودیوا است که فعالیت خود را از سال ۱۹۲۰ شروع کرد که با انواع مختلف شکلات با ظروف شکیل و گران و طلاکوب شده تولیدات  خود را عرضه و صادر می‌کند.

۹- شکلات هرشیز

در سال ۱۸۹۰ ۴ آقای میلتون هرشیز در آمریکا شرکت هر شیز را تأسیس کرد که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان شکلات در آمریکای شمالی می‌باشد صنایع غذایی هرشیز در آمریکا یکی از برندهای معتبری است که علاوه بر تولیدات شکلات، انواع چیپس و سیب‌زمینی عرضه می‌کند.

۱۰- شکلات پانچی

آقای نیزار در هر سال ۱۹۷۴ در لبنان یکی از برندهای شکلات را تأسیس کرد که با بسته‌بندی و طراحی خاص صادر می‌شود که طعم و مزه شکلات آن همانند شکلات‌های بلژیکی و سوییسی می‌باشد.

۱۱- شکلات وایت رابیت

شکلاتی در چین تولید می‌شود بهترین برند شکلات چینی محسوب می‌شود درون شکلات کلسیم به‌کاررفته و داخل آن ماده ای مانند آدامس مانند وجود دارد و کاغذ که دور شکلات پیچیده شده‌است کاغذ برنجی است که بعد از گذاشتن آن در داخل دهان فوری آب می شود.

۱۲- شکلات کت دور

این شکلات که بلژیکی می‌باشد دارای انواع مختلف تلخ و شیری و میوه‌ای (نارگیلی، پرتقال، نارنگی وموزی) می‌باشد که سالانه بالای ۶۰۰ میلیون دلار از این شکلات در بلژیک فروخته می‌شود.

۱۳- شکلات موتزارت کوگه

این شکلات ساخت اتریش می‌باشد یکی از برندهای معتبر شکلات در جهان است آهنگ‌ساز معروف به نام موتزارت که عکسش روی ورق و قاب شکلات می‌باشد که سازنده این شکلات این اطمینان را به شما می‌دهد که با خوردن این شکلات‌ها یاد موسیقی‌دان و آهنگ‌های موتزارت بیافتید.

۱۴- شکلات ملیکا

در سال ۱۹۰۱ در برلین تولید شد یکی از بهترین برندهای شکلات در جهان است که سالانه درآمد میلیون‌دلاری خود را از فروش شکلات و صادره آن در جهان داشته‌است.

۱۵- شکلات راوش شکولاندن هاوس

 در برلین این شکلات معتبر ساخته شد که طرف‌داران زیادی را به‌خاطر طعم و عطر به‌یادماندنی  به خود اختصاص داده‌است.

۱۶- شکلات نوتلا

در سال ۱۹۶۳ در ایتالیا این برند تاسیس شد و این برند که یکی از معتبرترین برند شکلات در جهان است محصولات خود را تمام دنیا ازجمله ایران صادر می‌کند.

۱۷- شکلات هوبی

در سال ۱۹۹۴ شرکت آلکر در ترکیه ساخت شرکت هوبی را آغاز کرد ومحصولات این شرکت به سراسر کشور دنیا صادر می‌شود و محصولاتی دیگری به‌جز شکلات مانند شکلات بار، مینی شکلات، شکلات صبحانه و غیره تولید می‌کند مواد تشکیل‌دهنده آن پودر کاکائو، فندق، آرد، شکر، خامه، روغن سبزیجات، پودر کشک، شیر خام می‌باشد.

برندهای معتبر شکلات خارجی اصل

برای خرید شکلات‌های اصل با برندهای معتبر بهتر است از فروشگاه‌هایی که معتبر هستند خریداری کنید تا با اطمینان از برند و اصل بودن آن آگاهی پیدا کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید