دلیل این مسئله ممانعت لیتوانی از انتقال برخی کالاهای ارسالی از روسیه به کالینینگراد است.

سفیر اتحادیه اروپا در مسکو احضار می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، وزارت خارجه روسیه قرار است امروز سه شنبه و با توجه به ممانعت به عمل آمده از سوی لیتوانی در حمل و نقل کالا به منطقه «کالینینگراد»، سفیر اتحادیه اروپا در روسیه را به این وزارت خانه احضار کند.

به نقل از رویترز، فرماندار «کالینینگراد» اعلام کرد که وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه «مارکوس ادرر» (Markus Ederer) سفیر اتحادیه اروپا در مسکو را به این وزارت خانه احضار می کند.

دلیل این مسئله ممانعت لیتوانی از انتقال برخی کالاهای ارسالی از روسیه به کالینینگراد است.

فرماندار کالینینگراد در این باره گفت: البته این مسئله وضعیتی است که می تواند از طرق دیپلماتیک حل و فصل شود.

وی ادامه داد: تا جایی که من می دانم، مارکوس ادرر سفیر اتحادیه اروپا در روسیه به وزارت خارجه احضار خواهد شد و از اوضاع پیرامون این مسئله مطلع خواهد گشت.

ویلنیوس با استناد به قوانین تحریم اتحادیه اروپا، ترانزیت کالا از طریق خاک لیتوانی به و از منطقه کالینینگراد روسیه که بین دو کشور لیتوانی و لهستان قرار دارد، ممنوع کرد.

پیشتر کرملین در همین رابطه اعلام کرد که به وضع ممنوعیت حمل و نقل برخی کالاها به منطقه کالینینگراد از سوی لیتوانی پاسخ خواهد داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در خصوص اقدام لیتوانی گفت: این تصمیم واقعا بی سابقه است.

سخنگوی رئیس جمهور روسیه با غیرقانونی خواندن این اقدام لیتوانی افزود: وضعیت بیش از حد جدی است. ما به تحلیلی عمیق و جدی برای واکنش دادن در این رابطه، نیاز داریم.

لیتوانی که خود از اعضای ائتلاف نظامی ناتو نیز به شمار می آید، از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، روابطش با مسکو شکراب شده و همراستا با همپیمانان غربی خود در ارسال کمک های مالی و تسلیحاتی به اوکراین و اعمال تحریم ها برضد روسیه کوتاهی نمی کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید