نفتالی بنت، نخست‌وزیر و یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بر سر انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و برگزاری انتخابات زودهنگام توافق کرده‌اند.

پارلمان رژیم صهیونیستی منحل می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، نفتالی بنت ، نخست‌وزیر و یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بر سر انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و برگزاری انتخابات زودهنگام توافق کرده‌اند.

روزنامه هاآرتص گزارش داد نفتالی بنت و یائیر لاپید توافق کرده‌اند بر سر انحلال کنست در هفته آینده رأی‌گیری کنند. چنانچه این رأی‌گیری تصویب شود لاپید نخست‌وزیر موقت بعدی اسرائیل خواهد شد.

نخست‌وزیر و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند همه راه‌ها برای ثبات‌ بخشیدن به ائتلافشان را که از یک سال پیش تشکیل شده بود امتحان کرده‌اند.

توافق نخست‌وزیر و وزیر خارجه اسرائیل برای انحلال پارلمان

در این بیانیه آمده است: «بعد از آنکه همه راه‌ها برای ثبات‌بخشی به این ائتلاف امتحان شدند، نفتالی بنت و یائیر لاپید به این نتیجه رسیدند که هفته آینده طرحی برای انحلال کنست ارائه شود.  بعد از تصویب آن، طرح [نخست‌وزیر] گردشی به صورت نوبتی اجرا خواهد شد.»

تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد دو طرف توافق کرده‌اند کنست را منحل کرده و لاپید را به عنوان نخست‌وزیر منصوب کنند.

این پنجمین انتخابات در فلسطین اشغالی در سه سال و نیم گذشته خواهد بود. انتخابات جدید قرار است ۲۵ اکتبر (سوم آبان‌ماه) برگزار شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید