نسا؛ بلاگر، طبیعت‌گرد و عاشق سفره. اون به شکل ویژه‌ای به آشپزی علاقه داره، در طبیعت آشپزی و غذاهای وگن آماده می‌کنه چرا که خودش هم وگن هست. نسا در سفری جمع و جور به اطراف تهران از یک دریاچه هیجان‌انگیز بازدید می‌کنه، اون به روستای لزور می‌ره و با اندکی فاصله گرفتن از دود و دم تهران نفس در یک طبیعت بی‌نظیر تازه می‌کنه. با ما همراه باشید تا از طریق نسا بیشتر و بهتر با یکی از جاذبه‌های طبیعی اطراف تهران یعنی «دریاچه لزور» آشنا بشیم.

دریاچه لزور در نزدیکی تهران، روایتی از نسا

سلام نو  سرویس گردشگری: نسا به درستی به بهترین زمان برای رفتن به «دریاچه لزور» اشاره می‌کنه: "دریاچه لزور یکی از جذاب‌ترین مقصدها برای سفرهای یک‌روزه و کوتاه اطراف تهران است. این دریاچه که به دریاچه سیاه رود نیز شناخته می‌شود، در مکان خوش‌ آب‌وهوایی با طبیعتی بکر قرار گرفته. بهترین زمان برای سفر به دریاچه لزور در فصل تابستان است. هوای منطقه در فصل بهار اگرچه مطبوع است، اما همچنان خنکای زمستان را دارد و شب‌های آن زمستانی و سرد هستند. اما در تابستان می‌توانید از هوای بسیار دلپذیر و خنک منطقه نهایت لذت را ببرید."

دریاچه لزور در نزدیکی تهران، روایتی از نسا

اون موقعیت مکانی این دریاچه زیبا رو این‌طور شرح می‌ده: "برای آغاز سفر خود به دریاچه لزور، ابتدا باید از تهران به سمت جاده فیروزکوه برانید. پس از گذر از پمپ‌ بنزین نمرود، باید به سه‌راهی لاسم رفته و از آنجا به سمت شمال و بخش ارجمند رانندگی کنید. پس از ۲۷ کیلومتر به ارجمند و سپس با پیمودن ۱۳ کیلومتر به روستای لزور می‌رسید. در این مسیر از روستاهای مختلفی از جمله شادمهن و اهنز عبور می‌کنید.بعد از روستای لزور باید جاده ای خاکی،باریک و پر پیچ و خم و پر شیب رو طی کنید. در روزهای آفتابی با هر نوع وسیله نقلیه سواری میشه از مسیر به دریاچه رسید ولی روزهای بارونی حتما باید ماشین آفرود داشته باشید و گل و لای جاده امکان عبور رو نمیدن و خیلی خطرناکه."

دریاچه لزور در نزدیکی تهران، روایتی از نسا

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    4 1
    وای ای جانم چقدر دلم تنگه واسه سفر 😍😍😍😍

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید