آبشاری زیبا که از بلندای صخره فرود آمده و در دره ای سرسبز به رودخانه ای آرام و زیبا منتهی می شود. تماشای این آبشار در کنار طبیعت سرسبز و کوهستانی و آب و هوای مطبوع این منطقه بسیار لذت بخش است.

به گزارش سلام نو، استان زنجان دارای طبیعتی کوهستانی و زیبا است. یکی از زیبایی های طبیعت استان زنجان وجود آبشارهای متعدد بزرگ و کوچک است که در قلب طبیعت کوهستانی و گاها سرسبز این استان نمای بسیار زیبایی دارند. آبشار دگاهی یکی دیگر از آبشارهای استان زنجان است که در نزدیکی روستای دگاهی در اعماق یک دره زیبا واقع شده است. روستای دگاهی روستای نسبتا کوچکی است که اغلب اهالی آن به شهرنشینی روی آورده اند و تعداد اندک باقیمانده نیز اغلب به کشاورزی و دامداری مشغولند. در نیمه نخست سال تعداد ساکنین روستا افزایش می یابد اما در زمستان با مهاجرت ساکنین روستا به مراتب خلوت تر است.

آبشار دگاهی

روستای دگاهی با وجود داشتن منظر بی بدیل و طبیعتی بکر از امکانات چندان مناسبی برخوردار نیست و راه دسترسی به روستا نیز خاکی و ناهموار است. این روستا در ۱۲ کیلومتری روستای سهرین قرار گرفته است که روستایی به مراتب بزرگتر و آبادتر است. آبشار دگاهی در فاصله چهار کیلومتری روستای دگاهی قرار گرفته است و راه دسترسی به آن مال­رو است. اگر مسیر حرکت رودخانه سهرین رود را در پیش گرفته و از میان دشت های وسیع و سرسبز، آراسته با گل های وحشی و درختان و باغات دگاهی بگذرید در در های که قبل از روستای دگاهی و در سمت چپتان واقع شده است آبشار دگاهی را خواهید دید.

آبشار دگاهی زنجان کجاست

آبشاری زیبا که از بلندای صخره فرود آمده و در دره ای سرسبز به رودخانه ای آرام و زیبا منتهی می شود. تماشای این آبشار در کنار طبیعت سرسبز و کوهستانی و آب و هوای مطبوع این منطقه بسیار لذت بخش است. اگر قصد بازدید از این آبشار زیبا را داشتید باید از زنجان به سمت روستای سهرین حرکت کنید. بعد از روستای سهرین مسیر خاکی شما را به روستای دگاهی می رساند. قبل از رسیدن به روستا دره دست چپ را پیش رو بگیرید تا به آبشار برسید.

منبع: گردشگری ۷۲۴

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید