مملیکا؛ جهانگرد و عاشق سفره. اون سفرهای زیادی رو طراحی و اجرا کرده و اکثر مواقع به عنوان راهنمای سفر در حال برگزاری تورهای هیجان‌انگیز و ماجراجوییه. مملیکا در دانشگاه، مکانیک خونده و سال‌ها در حوزه مهندسی مشغول کار بوده، اون زمانی تصمیم می‌گیره تا با این حوزه خداحافظی کنه و به سفر بپردازه. در سفری به ماداگاسکار، به فضایی قدم می‌گذاره که شعف‌انگیزه. با ما همراه باشید تا با روایت مملیکا درباره "جنگل صخره‌ای سینگی" بیشتر بدونیم.

روایت مملیکا از ماداگاسکار و جنگل صخره‌ای سینگی

سلام نو  سرویس گردشگری: مملیکا از مهم‌ترین و جذاب‌ترین دلیل‌ رفتن به جنگل صخره‌ای سینگی در کشور ماداگاسکار می‌گه: "اینجا فوق‌العاده بود. بعد از دو روز و نیم قایق‌سواری و چند ساعت سافاری در جاده خاکی و طی کردن راه دور، دیدن این جنگل سنگی در انتها ارزششو داشت. جای خیلی خاص و خفنی بود. اینجا که Tsingy نوشته میشه، اولین مکان ثبت جهانی شده UNESCO  در سال ۱۹۹۰ در این کشور هست و این خودش نشون میده جای خیلی خاصی بوده و هست. صعود به بالای صخره‌های آهکی بلند قامت با شکل‌های خاص، که در دل جنگل و پارک ملی Bemahara هستش (خود پارک نیز سال ۱۹۹۷ ثبت جهانی یونسکو شده) کمی چالشیه و سنگ نوردی سبک نیز داره. البته لوازم ایمنی میدن قبلش و لیدرها هم به نسبت تعداد گروه همراه می‌شن و کمک می‌کنن."

روایت مملیکا از ماداگاسکار و جنگل صخره‌ای سینگی

اون در ادامه شرایط آب‌وهوایی در این منطقه زیبا، شرایط پیمایش و نظر همسفرانش رو بسیار جالب توصیف می‌کنه: "میلیون‌ها سال قبل این منطقه زیر آب بوده و مرجان‌های دریایی و صدف‌ها در طول سال‌ها به هم چسبیده و فشرده شدن و سپس از زیر آب بیرون اومدن و این صخره‌های آهکی رو شکل دادن. بعدها به خاطر باران و باد دچار سایش و فرسایش شدن و در کنار عوامل طبیعی دیگر، به شکل امروزی رسیدن. در بالای صخره‌ها هوا گرم هست در حالی که در پایین اون‌ها جنگل هست و هوا خنک و مرطوب و گیاهان برای پیدا کردن نور خورشید با یکدیگر مسابقه می‌دهند. مسیر اینجا ابتدا با پیمایش در جنگل شروع می‌شه و بعد کم کم سخت‌تر می‌شه و حتی همراه می‌شه با عبور از داخل غارها و زیر سنگ‌ها و سپس صعود و دست به سنگ شدن و غیره. برخی همسفران می‌گفتن اگر می‌دونستیم زیاد راحت نیست نمیومدیم، ولی همگی در نهایت از اینکه دچار ترس نشدن و این مسیر رو تجربه کردن خیلی خوشحال بودن و ازش لذت بردن."

روایت مملیکا از ماداگاسکار و جنگل صخره‌ای سینگی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید