خانم کیکه متولد ساحل عاج اولین خدمتکار و نظافت چی زن محسوب می‌شود که موفق می‌شود به مجلس فرانسه راه یابد.

نظافتچی زن در انتخابات مجلس فرانسه پیروز شد
به گزارش سلام نو به نقل از شفقنا، خانم «راشل کیکه» نامزد چپگرای اتحادیه مردمی فرانسه پس از شکست رکسانا ماسینونو وزیر سابق ورزش این کشور، در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه که روز گذشته برگزار شد، به پیروزی رسید.

به گزارش  الجزیره، روزنامه لوپاریزین در این باره گزارش داد: کیکه که نقش مهمی در اعتصاب هتل محل خدمت خود در پاریس داشت و در نهایت باعث شد صاحب هتل به خواسته های او و همکارانش تن دهد، با فاصله اندکی نسبت به خانم ماسینونو در منطقه هفتم وال دومارن پاریس به پیروزی رسید .

به این ترتیب خانم کیکه متولد ساحل عاج اولین خدمتکار و نظافت چی زن محسوب می شود که موفق می شود به مجلس فرانسه راه یابد.

وی پس از پیروزی در انتخابات فرانسه، در سخنانی با تشبیه پیروزی خود به کسب جام جهانی گفت: این پیروزی تاریخی است . یک نماینده ایده آل خواهم بود. می خواهم مجلس شورای ملی را پاکسازی کنم.

خانم کیکه که توانست به برکت وادار کردن هتل محل خدمت خود به افزایش حقوق نظافت چی ها از ۶۰۰ یورو به هزار یوروُ در انتخابات پیروز شود، در سخنانی اظهار کرد: این نشان می دهد که پول کافی وجود دارد و ما مردم فقیر در فرانسه می توانیم بیشتر درآمد داشته باشیم.

او در کارزار انتخاباتی خود گفته بود که خواهان افزایش دستمزدها از ۱۳۰۰ یورو به ۱۵۰۰ یورو و کاهش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۰ سال است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید