معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور غرب آسیا و آفریقا، روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد که ترکیه از آغاز عملیات تازه در سوریه خودداری کند.

هشدار مسکو به آنکارا درباره آغاز عملیات تازه در سوریه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس؛ رسانه های محلی مانند شبکه تلویزیونی تی جی آر تی وی اعلان کرده اند که ارتش ترکیه برای آغاز عمیات تازه در سوریه کاملا آماده شده و در انتظار دریافت دستور حمله قرار دارد.

بوگدانوف افزود: روسیه به مذاکره با ترکیه در باره طرح اجرای عملیات در سوریه ادامه می دهد و امید دارد که از راه های سیاسی و دیپلماتیک، ترکیه را از این عملیات بازدارد. ما به تماس های دوجانبه و کمک به همکاران ترکیه خود ادامه می دهیم.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پیش از این گفته بود که احتمال آغاز عملیات در شمال سوریه در هر زمان با هدف اولیه آزادسازی تل رفعت و منبیج از اشغال ترورویست ها وجود دارد. وی هدف اصلی این عملیات را گسترش منطقه نوار امنیتی ۳۰ کیلومتری ایجاد شده در اکتبر ۲۰۱۹ پس از عملیات بهار صلح، عنوان کرد.

رسانه های ترکیه اعلان کرده اند که ۵۰ هزار نظامی ترکیه و پنج هزار جنگجوی ارتش آزاد سوریه وابسته به آنکارا، در این عملیات شرکت خواهند کرد که به ترکیه امکان تسلط بر نوار ۶۰۰ کیلومتری در مرز سوریه و کاهش دادن تهدیدهای تروریستی از خاک این کشور را خواهد داد.

خاطرنشان می شود در درگیری میان گروه های مسلح الجبهه الشامیه و احرار الشام وابسته به ترکیه در استان ادلب که مرکز گروه‌های مخالف دمشق در شمال غرب سوریه، ۹ تن کشته و ده ها تن دیگر  زخمی شدند.

هفته گذشته نیز شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) و تروریست‌های موسوم به «ارتش ملی سوریه» (وابسته به ترکیه) در شمال حلب با هم درگیر شدند.

 
 
 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید