تحلیلگران بر این باورند که بیت‌کوین در حال حاضر با "قیمتی تخفیف دار" معامله می‌شود.

بیتکوین را به این 3 دلیل بنیادی بخرید!

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، بیت‌کوین در 18 ژوئن در بحبوحه فروش گسترده در بازار کریپتو به زیر 18.000 دلار سقوط کرد. این رمز ارز که زمانی به عنوان یک رقیب قدرتمند برای عنوان "دارایی امن دیجیتال" شناخته می‌شد، اکنون در 7 ماه گذشته بیش از 70 درصد سقوط کرده است.

2

سقوط بیت کوین چیز جدیدی نیست. سرمایه گذاران قدیمی آن شاهد اصلاحات مشابه در طول دهه گذشته از جمله؛ در سال‌های 2018، 2020 و حتی قبل‌تر نیز بوده‌اند. با این حال، همبستگی BTC با S&P 500 و Nasdaq نشان می‌دهد که دارایی کریپتو نیز در برابر رویدادهای کلان اقتصادی آسیب‌پذیر است.

بیت‌کوین در نوامبر سال 2021 به بالاترین قیمت خود یعنی تقریباً 69.000 دلار رسید، از آن زمان، این دارایی دیجیتال عمدتاً به دلیل کاهش علاقه خرده فروشی در حال کاهش مداوم بوده است. اما داستان بیت‌کوین هنوز تمام نشده است. تفاوت اصلی بین سقوط‌های قبلی بیت‌کوین و چرخه نزولی فعلی، این است که پذیرش بیت‌کوین در چند سال گذشته به سرعت افزایش یافته است. طبق گزارش Crypto.com ، بیش از 300 میلیون کاربر ارزهای دیجیتال در سراسر جهان وجود دارد.

3

با توجه به افزایش پذیرش و افزایش علاقه سازمانی، صداهای پیشرو در سراسر بازار کریپتو معتقدند که غالب ترین دارایی دیجیتال جهان در حال حاضر با قیمتی تخفیف دار معامله می‌شود. بنابراین معتقد هستند که بیت‌کوین به سه دلیل زیر ارزنده است.

1- 70% تخفیف

جانی مک ‌کاملی (Johnny McCamley)، بنیان‌گذار و مدیر عامل CryptoClear، معتقد است که سطح قیمت فعلی بیت‌کوین، فرصتی مادام ‌العمر را فراهم می‌کند. او بیان کرد؛"بیت‌کوین در حال حاضر ارزان است (70 درصد تخفیف) زیرا بالاترین قیمت آن فقط در نوامبر گذشته 69.000 دلار بود. ما هنوز در اوایل چرخه حیات بیت‌کوین هستیم و این یک فرصت خرید مادام العمر است".

مارتین نوام اسلوتزکی (Martin Noam Slutzky)، یکی از همکاران، "با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی جهانی، قیمت فعلی را می‌توان بخشی از فرآیند بلوغ صنعت کریپتو و فرصتی قابل توجه برای پیوستن به این روند در نظر گرفت، به خصوص اگر به بلندمدت نگاه کنید". بنیانگذار InvestingNFT و یکی از بنیانگذاران Alef & Sky نیز نظر مثبت به این دیدگاه دادند.

2- منافع نهادی

از زمان سقوط سال 2018، بسیاری از سرمایه گذاران نهادی وارد بازار بیت‌کوین شدند و شروع به انباشت بیت‌کوین در مقادیر زیادی کردند. از تسلا تا میکرواستراتژی، اکثر شرکت‌های سهامی عام بیت‌کوین را در سطوح مختلف قیمت خریداری کردند. حتی کشورهایی مانند السالوادور نیز در مناسبت‌های مختلف این محصول را خریداری کردند. افزایش علاقه سازمانی بیت‌کوین را تقریباً بزرگتر از آن چیزی که شکست بخورد، کرده است.

4

در این باره، خواکیم ماتینرو تور (Joaquim Matinero Tor)، همکار و متخصص بلاکچین در روکا جونینت (Roca Junyent)، می‌گوید: " بیت‌کوین به ویژه پس از پذیرش از سوی موسسات بزرگ، با قیمت فعلی بسیار ارزان است. شرکت‌ها شروع به برخورد با بیت‌کوین به عنوان یک دارایی جایگزین کرده‌اند و برخی از آنها حتی این دارایی رمزنگاری شده را به عنوان روشی برای پرداخت می‌پذیرند".

3-وضوح نظارتی

مقامات نظارتی در سراسر جهان تلاش‌های خود را برای پیش‌نویس و اجرای مقررات شفاف صنعت رمزنگاری و سپس برای تسهیل نوآوری در بخش کریپتو افزایش داده‌اند. به عنوان مثال، امارات متحده عربی اخیراً قانون دارایی‌های دیجیتال را تصویب کرد و شاهد جهش در فعالیت‌های صنعت رمزنگاری در این کشور بود. صرافی‌های دیجیتالی مانند Kraken و Crypto.com به دلیل رویکرد شفاف امارات متحده عربی به مقررات ارزهای دیجیتال، فعالیت‌های خود را در منطقه گسترش دادند. کسب مجوزهای اخیر در ایتالیا و فرانسه توسط بایننس نشان می‌دهد که اروپا نیز در حال برنامه ریزی برای باز کردن درهای خود برای نوآوری ارزهای دیجیتال است.

5

در این باره مک ‌کاملی می‌گوید؛ "مقررات به پذیرش کریپتو کمک خواهد کرد. چندین موسسه بزرگ در حال برنامه ریزی برای ورود به بازار بیت‌کوین هستند و فقط منتظر رفع موانع نظارتی هستند".

لازم به ذکر است که بدانید، پس از سقوط Terra (LUNA)، نهنگ‌ها شروع به نقد کردن پول خود کردند تا منتظر فرصت مناسب برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال باشند. پتانسیل فعلی بیت‌کوین، از هر نظر از جمله؛ پذیرش خرده‌ فروشی، تعداد رو به رشد آدرس‌ها، نرخ استخراج و روند انباشت و ... نشان می‌دهد که بیت‌کوین پتانسیل این را دارد که در سال‌های آینده به بالاترین حد خود برسد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید