موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده یزد تنها محدود به این استان نشده و بسیاری از اشیاء عتیقه را از سراسر کشور در این موزه گردآوری کرده است. می توانید حتی آثاری از وسایل مورد نیاز برای خرید و فروش ایرانیان در زمان هخامنشیان را در این موزه مشاهده بفرمایید.

موزه سکه و مردم‌شناسی حیدرزاده نگین موزه‌های ایران

به گزارش سلام نو، به همت استاد حسن حیدرزاده و در پی تلاش های ایشان از سال ۱۳۳۵ خورشیدی، مجموعه ای گرانبها از مسکوکات و وسایل مختلف متعلق به دوره های کهن ایران اسلامی جمع آوری شده و در خانه عرب زاده متعلق به دوره قاجاریه به نمایش گذاشته شد که امروز این مکان را موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده می شناسند. این موزه که همانطور که گفته شد بنایی متعلق به دوره قاجاریه دارد، گچ بری های بسیار زیبایی در آن انجام شده و نقوش اسلیمی با این گچ بری ها در آمده است.

موزه سکه و مردم شناسی

اشعار واقعه کربلا و گنجینه های بسیار زیبای چوبی در کنار سقف هایی از کرباس این خانه را به نحوی بسیار خوب تزئین کرده اند. در موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده شما قادر خواهید بود تا بسیاری از سکه های قدیمی که از دوره هخامنشیان تا حال حاضر در میان آنها به چشم میخورند را ببینید که معروف ترین آنها را میتوان سکه تاج گذاری نادرشاه افشار دانست. مجموعه اسکناس های قدیمی از زمان ناصرالدین شاه قاجار تا کنون، مجموعه زینت آلات نقره و انگشتر عقیق و برنجی در کنار قفل های قدیمی از مهمترین وسایلی هستند که در این موزه نگه داری میشوند. همچنین حین بازدید از این موزه میتوانید مجموعه ابزارهای جنگی، طبخ غذا و وسایل روشنایی را مشاهده نمایید.

گردشگری

موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده یزد تنها محدود به این استان نشده و بسیاری از اشیاء عتیقه را از سراسر کشور در این موزه گردآوری کرده است. می توانید حتی آثاری از وسایل مورد نیاز برای خرید و فروش ایرانیان در زمان هخامنشیان را در این موزه مشاهده بفرمایید. همچنین بهتر است بدانید که این موزه در یک خانه تاریخی قرار گرفته که بازدید از خود خانه باستانی می تواند برای گردشگران بسیار لذت بخش باشد.

توریسم

شهرهای قدیمی ایران همچون یزد، نگینی هستند که امروزه بسیاری از سایر نقاط جهان برای بازدید از مجموعه های تاریخی درون این شهرها مانند موزه سکه و مردم شناسی یزد به کشور ما سفر میکنند. بهتر است برای اینکه با نیاکان مان آشنا شویم و بیشتر آنها را بشناسیم، از این موزه دیدن کرده و با انجام معامله مانند سکه ها و اسکناس ها، معماری و غیره بیشتر آشنا شویم. اگر قصد کردید به شهر یزد سفر کنید بازدید از موزه مردم شناسی حیدرزاده را فراموش نکنید.

منبع: گردشگری ۷۲۴  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید