آسیاب کشک نو یزد واقع در خیابان گلسرخ یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان یزد به شمار می رود که متعلق به دوران صفویه بوده و محل تلاقی قنات های زارچ، صدری و اله آباد می باشد.

در آسیاب‌آبی کشک‌نو شاهد معماری اصیل ایرانی باشید

به گزارش سلام نو، معماران یزدی توانسته اند با بنا کردن آسیاب آبی کوشک نو بار دیگر ثابت کنند که هنر معماری اصیل ایرانی را به طور کامل در دست دارند. آسیاب آبی کوشک نو امروزه به یک موزه تبدیل شده است و می توانید محل تلاقی دو قنات را در محل این آسیاب مشاهده فرمایید. در صورتی که گذرتان به شهر یزد افتاد، بازدید از این مجموعه می تواند برای شما بسیار جذاب باشد.

کوشک نو

آسیاب کشک نو یزد واقع در خیابان گلسرخ یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان یزد به شمار می رود که متعلق به دوران صفویه بوده و محل تلاقی قنات های زارچ، صدری و اله آباد می باشد. ایرانیان از دیر باز به دلیل اینکه در اقلیمی خشک و کم آب زندگی میکرده اند روی به حفر قنات آوردند که خود قنات ها از اختراعات ایرانیان می باشد. حال آنکه مردم شهر یزد در این شهر کم آب توانسته اند آسیاب آبی کوشک را بنا کنند نشان دهنده ذکاوت و هوش مردم این سرزمین بوده است. آسیاب کوشک نو تشکیل شده از سه بخش دستکندی که شامل انباری، کارگاهی و تنوره میشود. تنوره این آسیاب با طول ۱۶ متر به یکی از بلندترین تنوره های آسیاب تبدیل شده است.

یزد

حین بازدید از این مجموعه متوجه خواهید شد که تونل های دستکند و پیچ در پیچی در این بافت تاریخی وجود دارند که جذابیت این محیط گردشگری را تا حد بسیار زیادی افزایش داده اند. در کل میتوان گفت که بازدید از این مجموعه خالی از لطف نیست و اگر گذرتان به شهرستان یزد افتاد میتوانید به آن سر بزنید.

جاذبه های تاریخی یزد

در صورتی که میخواهید این جاذبه تاریخی را مشاهده نمایید بهتر است بدانید که این جاذبه از بسیاری جهات دارای شگفتی های بسیاری میباشد. گذشته از وجود آسیاب آبی که در این شهر کویری دور از انتظار بوده است، وجود تنوره ای با این بلندی تعجب معماران کنونی را برانگیخته است.

منبع: گردشگری ۷۲۴  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید