به‌گفته مجتبی شفیعی فراهم‌کردن تجهیزات متحرک، توسعه خطوط مترو، نوسازی خطوط اتوبوسرانی و مترو، نوسازی سخت‌افزاری و بهبود نرم‌افزاری، برقی‌سازی حمل‌ونقل و توسعه دوچرخه و اسکوترهای برقی، برنامه‌های شهرداری تهران هستند که باید پیگیری شوند.

ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس‌ اروپایی به تهران

به گزارش سلام نو، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس‌ کارکرده اروپایی بنز و سولاریس دوطبقه، تک‌کابین و دوکابین را رسانه‌ای کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران هم در جریان ارائه گزارش ورود ۵۰دستگاه اتوبوس‌ کارکرده اروپایی بنز و سولاریس دوطبقه، تک‌کابین و دوکابین را رسانه‌ای کرد و گفت: «این اتوبوس‌ها منطبق با استانداردهای زیست‌محیطی کشور هستند و پس از تعمیرات اولیه و دریافت مجوز از دولت، شماره‌گذاری شده و وارد چرخه خدمت‌رسانی می‌شوند.»

همشهری نوشت، مجتبی شفیعی به رویکرد مهم شهرداری تهران در قرارگاه حمل‌ونقل و ترافیک اشاره کرد و افزود: «راهبرد توسعه حمل‌ونقل عمومی، توسعه حمل‌ونقل پاک و مدیریت تقاضا، ۳ رویکرد مهم شهرداری تهران است که توجه به آنها سبب کاهش ۱۵ درصد ترافیک پایتخت خواهد شد.»

به‌گفته مجتبی شفیعی فراهم‌کردن تجهیزات متحرک، توسعه خطوط مترو، نوسازی خطوط اتوبوسرانی و مترو، نوسازی سخت‌افزاری و بهبود نرم‌افزاری، برقی‌سازی حمل‌ونقل و توسعه دوچرخه و اسکوترهای برقی، برنامه‌های شهرداری تهران هستند که باید پیگیری شوند.

بهره‌برداری از ایستگاه ۱۷شهریور، افتتاح ورودی ایستگاه‌های مترو، تعمیرات اساسی قطارها، نوسازی ۹۲۰دستگاه تاکسی و … برخی از اقدامات انجام شده در ماه‌های نخست سال هستند.

اقداماتی که تا پایان سال محقق می‌شوند

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده که تا پایان سال محقق می‌شوند، اشاره کرد و با بیان اینکه توسعه اتوبوس اولویت قرارگاه حمل‌ونقل و ترافیک است، گفت: «وزارت کشور ۱۲۰۰دستگاه اتوبوس برای تهران پیش‌بینی کرده است که با پیگیری‌های انجام شده تا پایان سال ۵۰۰ دستگاه تحویل داده می‌شود.»

به‌گفته او اورهال ۱۴۰۰دستگاه اتوبوس هم در دستور کار شهرداری تهران است که با ورود به ناوگان اتوبوسرانی قطعا تا ۵ سال بدون عیب‌ونقص می‌توانند خدمات ارائه دهند.

شفیعی تأکید کرد که اورهال اتوبوس‌ها در بخش خصوصی شروع شده و تا پایان سال این کار در بخش خصوصی و ملکی شهرداری به اتمام می‌رسد.

آنطور که معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران گفته ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی تا پایان شهریور، افتتاح پایانه اکباتان به‌عنوان بزرگ‌ترین فضای زیرزمینی خاورمیانه، افتتاح ۶ ایستگاه در خطوط مترو و… مواردی هستند که امسال محقق می‌شوند.

مهدی چمران، رئیس پارلمان شهری حمل‌ونقل عمومی گفت: «گلوگاه ما مترو و اتوبوس است. به‌هرحال باید مشخص شود در این دوره چقدر قطعات اضافه شده و وضعیت کنونی چگونه است؟»

نایب‌رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: «بیشترین منابع سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران به حمل‌ونقل اختصاص‌یافته، اما با تمام این موارد، نمی‌توان بدون همکاری دولت به نقطه قابل‌قبولی رسید؛ بنابراین تقاضا داریم رئیس‌جمهور در این زمینه ورود کند تا بتوانیم گام‌های جدی برداریم و از وضعیت موجود به موقعیت مطلوب برسیم.»

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید