تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه در رابطه با الحاق شبه جزیره کریمه به خاک این کشور توسط شورای اروپا به مدت یک سال دیگر تمدید شدند.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در رابطه با الحاق کریمه تمدید شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در بیانیه شورای اروپا آمده است که تحریم‌ها تا ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳ (۲ تیر ۱۴۰۲) تمدید و از روسیه خواسته شده تا به آنچه اقدامات بی‌ثبات‌کننده این کشور در شرق اوکراین نامیده می‌شود، پایان دهد.

اتحادیه اروپا و غرب از مارس ۲۰۱۴ که روسیه با برگزاری همه‌پرسی کریمه را خاک خود الحاق کرد، مسکو را تحریم کرده است. شورای اروپا تاکید دارد که الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد و شبه جزیره کریمه را همچنان بر اساس رای سازمان ملل جزو خاک اوکراین می داند.

منطقه کریمه واقع در ساحل دریای سیاه ۲۷ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و بر اساس نتایج سرشماری سال ۲۰۱۴، یک میلیون و ۴۹۲ هزار روس، ۳۴۴ هزار اوکراین تبار و ۲۳۳ هزار تاتار تبار دارد.

اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی گسترده ای دارند از سال ۲۰۱۴ و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی‌یف از آن به عنوان «انقلاب» و روس‌ها از آن به عنوان «کودتا» یاد می‌کنند، آغاز شد.

مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کی‌یف زدند.

با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، کرملین امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می‌دادند،رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه را دادند که با موافقت پوتین اجرایی شد.

اتحادیه اروپا دو ماه پیش نیز با صدور بیانیه‌ای روسیه را به تلاش برای سربازگیری و نقض قوانین بین‌الملل در شبه جزیره کریمه متهم و اعلام کرد که فدراسیون روسیه موظف است که از حقوق بشر در شبه جزیره کریمه دفاع کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید