شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان گفت: جهان باید به کشورهای درحال توسعه که همچنان میزبان میلیون‌ها نفر از پناهندگان هستند، کمک کند.

درخواست پاکستان از جامعه جهانی برای حمایت از کشورهای میزبان پناهجویان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام‌آباد روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شهباز شریف به مناسبت سی‌ام خرداد روز جهانی پناهندگان گفت که پناهندگان با بزرگترین قربانیان جنگ‌ها، تنازعات، فقر و نابرابری اقتصادی هستند. 

وی اظهار داشت که از سویه گرفته تا فلسطین و افغانستان، رنج و مصائب این قشر ضعیف نیازمند توجه و سیاست گذاری در راستای منابع جدید برای رسیدگی به وضعیت آنان است. 

نخست وزیر پاکستان خطاب به جامعه بین الملل تاکید کرد که جهان باید به کشورهای درحال توسعه که همچنان میزبان میلیون‌ها نفر از پناهندگان هستند، کمک کند. 

امروز، سی‌ام خرداد ماه برابر با ۲۰ ژوئن، مصادف با «روز جهانی پناهجویان» است؛ روزی برای بزرگداشت میلیون‌ها انسان از جمله میلیون‌ها شهروند افغان که به دلیل دهها سال آتش جنگ و درد و رنج و فقر و ناامنی حاصل از حضور اشغالگران بیگانه در کشورشان، روز خوش ندیده‌اند و برای گریز از شرایط اسفباری که آمریکایی‌ها و غربی‌ها برای آنان رقم زدند، ناگزیر به ترک خانه و کاشانه شده‌اند.  

ایران و پاکستان به عنوان دو همسایه اصلی و نزدیک افغانستان از دهه‌های گذشته با چالش پناهجویان از این کشور همسایه روبرو هستند. 

جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر میزبان بزرگترین جامعه پناهندگان دنیا به خصوص شهروندان افغانستانی بوده و حتی در دوران جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه دهه‌های اخیر هم حاضر به قطع ارائه خدمات به میلیون‌ها نفر از اتباع افغانستان که در ایران مشغول کار؛ تحصیل و زندگی هستند؛ نشده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید