به هلاکت رسیدن والی الانبار، برای نیروهای امنیتی عراق یک دستاورد و برای گروه تروریستی داعش که یکی از سرکرده‌های بسیار مهم خود را از دست داده‌اند، یک خسارت محسوب می‌شود.

والی داعش در الانبار عراق به هلاکت رسید

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال عراق از کشته شدن "والی الانبار"، و یکی از خطرناکترین تروریست داعشدر الانبار و سه تن از همراهان او در صحرای الانبار واقع در غرب این کشور خبر داد.

به گزارش سایت شبکه خبری روسیا الیوم، سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای این سازمان با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک برای والی الانبار ملقب به "ابو منصور" و سه تن از همراهان او کمین گذاشتند و پس از زیر نظر گرفتن‌ تحرکاتشان، آنها را از پای درآوردند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، ابو منصور، یکی از مسئولان هدف قرار دادن شهروندان عراقی در جاده بین‌المللی در منطقه "الرطبه" بوده و او همچنین پست‌های مختلفی در گروه تروریستی داعش بر عهده داشته و بین عراق و سوریه در رفت و آمد بوده است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، به هلاکت رسیدن والی الانبار، برای نیروهای امنیتی عراق یک دستاورد و برای گروه تروریستی داعش که یکی از سرکرده‌های بسیار مهم خود را از دست داده‌اند، یک خسارت محسوب می‌شود.

تیم رسانه‌ای امنیتی عراق چهارشنبه گذشته از به هلاکت رسیدن هشت تن از عناصر داعش از جمله "ماهر علی عبد الله الجبوری" ملقب به "ابو عزام" (والی دجله)، "غانم عزیز صالح منصور الجواری" ملقب به "ابو بلال" (والی صلاح الدین)، "سیف طارق ابراهیم الفراجی" ملقب به "ابو سعد" (مسئول مالی) و "جواد حسن خضیر القیسی" خبر داد.

عراق در سال ۲۰۱۷ پیروزی بر گروه تروریستی داعش را با باز پس‌گیری تمامی اراضی که داعش در سال ۲۰۱۴ تصاحب کرده بود که برابر با مساحت یک سوم کشور بود، اعلام کرد؛ اما این گروه تروریستی همچنان از طریق گروهک‌های زیرزمینی خود در مناطق مختلف دست به حملات پراکنده می‌زند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید