مقامات محلی اتیوپی از کشته شدن ۲۰۰ نفر در پی حمله یک گروه شبه نظامی به قبیله آمهارا در منطقه آرومیای این کشور خبر دادند.

حمله شبه نظامیان در اتیوپی ۲۰۰ کشته برجای گذاشت

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از پی بی‌اس نوشت: این یکی از مرگبارترین حملات اخیر در اتیوپی همزمان با ادامه تنش‌های قبیله‌ای در دومین کشور پرجمعیت آفریقا است.

عبدالسید طاهر یکی از ساکنان شهرستان گیمبی که از حمله شبه نظامیان نجات یافته است به آسوشیتدپرس گفت: «من توانستم اجساد ۲۳۰ نفر را شمارش کنم. این مرگبارترین حمله علیه غیرنظامیان است. ما اجساد را در گورهای دسته جمعی دفن می‌کنیم و همچنان در حال جمع آوری اجساد هستیم. یگان‌های ارتش اتیوپی وارد عمل شده‌اند اما ما نگرانیم پس از خروج ارتش از منطقه این حملات باز هم تکرار شوند.»

اتیوپی شاهد تنش‌های قومی گسترده‌ای در چندین منطقه است که بیشتر آن‌ها به خاطر نارضایتی‌های تاریخی و تنش‌های سیاسی است.

مردم آمهارا دومین گروه قومی بزرگ در میان جمعیت بیش از ۱۱۰ میلیونی اتیوپی، اغلب در مناطقی مانند ارومیا مورد هدف قرار گرفته‌اند.

کمیسیون دولتی حقوق بشر اتیوپی روز یکشنبه از دولت مرکزی این کشور خواست راه حلی پایدار برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان بیابد و از آن‌ها در برابر چنین حملاتی محافظت کند.

به گزارش ایرنا، بحران تیگرای به عنوان بحرانی قومی، از زمان روی کار آمدن «ابی احمد» نخست وزیر اتیوپی در سال ۲۰۱۸ آغاز شد و این امر سبب بروز خشونت‌هایی در مناطق شمالی اتیوپی در مرز با «اریتره» و «سودان» شده که این کشور را به شدت بی‌ثبات کرده است. همچنین گروه تروریستی الشباب نیز در اتیوپی فعال است.

الشباب یک گروه مسلح تروریستی وابسته به شبکه القاعده است و بسیاری از عملیات‌ تروریستی را که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده، پایه‌ریزی کرده است.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلحبان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید