رخ، بزرگ‌ترین هواپیمای جهان، در آزمایشی که اخیراً در فرودگاه صحرای موهاوی در کالیفرنیا به پایان رسیده است، رکورد ارتفاع گیری قبلی خود را شکست.

به پرواز در آمدن بزرگترین هواپیمای جهان و ثبت رکورد جدید و تاریخی / فیلم

به گزارش سلام نو، بزرگ ترین هواپیمای دنیا موسوم به «رخ» در هفتمین پرواز آزمایشی به بالاترین سطحی که تاکنون پرواز کرده است، رسید. شرکت استراتولانچ سازنده این هواپیما نیز طی بیانیه ای آزمایش موفقیت آمیز این هواپیما را تایید کرد.

در سال ۲۰۱۹ آینده شرکت استراتولانچ پس از مرگ پل آلن، بنیانگذار شرکت - که بلافاصله بعد از اولین پرواز رخ ، روی داد - در هاله ای از ابهام قرار داشت، اما حالا شرایط کاملا متفاوت است. آلن، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت بود و این شرکت را با هدف پرتاب ماهواره به مدار پایین زمین راه اندازی کرد.

این شرکت در نهایت به جای ماهواره های کوچک وسایل نقلیه تحقیقاتی مافوق صوت را به فضا پرتاب کرد. اواخر سال گذشته، شرکت مذکور قراردادی با وزارت دفاع ایالات متحده برای انجام آزمایش‌های پرواز مافوق صوت برای ارتش منعقد کرد و اکنون به هدف نهایی خود نزدیک‌تر شده است.

رخ با پهنای باند ۱۱۷ متر و شش موتور ساخت شرکت بوئینگ بزرگ ترین هواپیمای دنیا است و در آخرین پرواز آزمایشی خود طی سه ساعت توانست به مدت یک دقیقه حداکثر ارتفاع ۸۲۰۰ متری برسد. این هواپیما در پرواز قبلی خود به ارتفاع ۴۵۷۲ متری رسیده بود. رخ همچنین دارای دو بدنه است که توسط یک بال مرکزی به هم متصل شده اند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید