پارک مینیاتوری مشهد یکی از جاهای تفریحی مشهد که در بلوار الهیه واقع شده است از مسیر دسترسی راحتی برخوردار است و تمامی گردشگران می توانند هم با ماشین شخصی و هم با وسیله نقلیه عمومی به پارک مینیاتوری مشهد بروند.

پارک مینیاتوری مشهد مقصدی مناسب برای گردشگری

به گزارش سلام نو، پارک مینیاتوری مشهد که نسبت به سایر پارک های این شهر مقدس متمایز است در ماندگاری زائران و جذب توریست نقش مهمی را ایفا کرده است و به خاطر تفاوت خاصی که در پارک مینیاتوری مشهد وجود دارد این پارک در میان تمامی گردشگران شهره شده است و یکی از فوق العاده ترین جاهای دیدنی مشهد را رقم زده است.

پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری مشهد کجاست؟

این پارک که در مجموعه آن می توان نمادها و المان های مهم ایران را در ابعاد کوچک مشاهده کرد در مشهد، بلوار الهیه، بلوار سجادیه در نبش سجادیه ۲۶ واقع شده است.

چه طور به پارک مینیاتوری مشهد برویم؟

پارک مینیاتوری مشهد یکی از جاهای تفریحی مشهد که در بلوار الهیه واقع شده است از مسیر دسترسی راحتی برخوردار است و تمامی گردشگران می توانند هم با ماشین شخصی و هم با وسیله نقلیه عمومی به پارک مینیاتوری مشهد بروند. برای رفتن به این پارک با ماشین شخصی می توان از طریق بزرگراه آیت الله رفسنجانی به آنجا رفت ولی اگر قصد استفاده از وسلیه نقلیه را دارید می توانید از پایانه آزادی به ابتدای بلوار الهیه سپس به پارک بروید.

از امکانات تفریحی پارک مینیاتوری مشهد می توان به ماکت های کوچکی که با ظرافت هر چه تمام ساخته شده اند و در هر قسمت از پارک قرار گرفته اند اشاره کرد. در ساخت تمامی این ماکت ها جزئیات ریزی مثل در، پنجره به کارگرفته شده است و رنگ بدنه ماکت ها کاملا شکل ساختمان و جاذبه های اصلی خودشان هستند. این ماکت ها شامل المان هایی از جاذبه های معروف و شناخته شده ی ایران می باشند که می توان به آرامگاه عطار، آرامگاه فردوسی، تخت جمشید، روستای کندوان، باغ شازده ماهان، سد کارون، فرودگاه مشهد، پل خواجو، ارگ بم و راه اهن مشهد اشاره کرد و شما می توانید به یک باره تمامی ایران را در این پارک مشاهده کنید.
علاوه بر این جاذبه های کوچک ، شهربازی مخصوص کودکان هم وجود دارد که مورد رضایت خانواده ها قرار گرفته است و کودکان می توانند ساعت ها با شادی به بازی بپردازند. یکی دیگر از امکانات تفریحی این پارک که در وسط آن قرار دارد شربت سرایی هست. شربت سرایی یک مکان مخروطی شکل هست که با معماری های قدیمی ایرانی ساخته شده است  و تعدادی آلاچیق در آن تعبیه شده است تا شربت و چایی در محیط سرسبز پارک سرو شود.
امکانات دیگری از قبیل  تراس تماشا، دریاچه، زمین بازی و قطار قرمز ، پارکینگ و سرویس بهداشتی هم در این پارک وجود دارد تا خانواده ها و بازدیدکنندگان بتوانند در کمال آسایش خیال از لحظات خود لذت ببرند.

پارک مینیاتوری مشهد

هزینه ورودی به پارک مینیاتوری مشهد

هزینه ورودی پارک برای هر نفر ۱۵۰۰ هزار تومان است که در اواخر هفته به ازای هر نفر به ۳۰۰۰ هزارتومان میرسد لازم به ذکر است که استفاده از پارکینگ به صورت رایگان می باشد ولی برای استفاده از امکانات تفریحی باید از گیشه های تعبیه شده در قسمت ورودی بلیط مورد نظر را تهیه کرد.

این پارک همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ شب مورد پذیرای علاقه مندان قرار می گیرد.

اگر سفری به مشهد داشتید و دوست داشتید جاهای دیدنی ایران رو در یه مکان ببینید و اطلاعاتی جمع آوری کنید حتما به این پارک سری بزنید

منبع: گردشگری ۷۲۴

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید