کنگ در دامنه ی کوه بینالود قرار دارد و دارای باغ های گیلاس فراوانی است. از دیگر جاذبه های تاریخی کنگ گورستان قدیمی، رباط شاه سلیمانی، مسجد و همچنین قلعه ی تیغ میان را می توان نام برد.

با روستای کنگ ماسوله خراسان بیشتر آشنا شوید

به گزارش سلام نو، یکی دیگر از روستاهای با قدمت و بسیار دیدنی خراسان رضوی که معماری پلکانی نیز برخوردار است، روستای کنگ در شهرستان طرقبه می باشد. روستای زیبای کنگ از آب و هوای معتدل برخوردار است و برخی معتقدند که قدمت این روستای تاریخی متعلق به دوران پیش از اسلام است.

روستای کنگ

بیشتر اهالی کنگ به شغل دامداری، باغداری، کشاورزی و فرش بافی مشغول اند. این روستا به علت برخورداری تنوع گیاهی، سرسبز بودن دامنه های کوهستانی و همچنین وجود رودخانه های بسیار زیبا در این منطقه، گردشگران و مسافرین بسیاری را به سمت خود جذب کرده است و جزو مناطق ییلاقی بشمار می آید. مصالح بکاررفته در ساخت خانه های روستا، سنگ و چوب و خشت می باشد و اکثر بناهای آن بیشتر از دو یا سه طبقه است.

جاذبه های گردشگری طرقبه

ویژگی منحصر به فرد معماری این منطقه در ایوان خانه های روستا می باشد که باچوب ساخته شده است، به این ایوان ها، پیشگاه هم گفته می شود. کنگ در دامنه ی کوه بینالود قرار دارد و دارای باغ های گیلاس فراوانی است. از دیگر جاذبه های تاریخی کنگ گورستان قدیمی، رباط شاه سلیمانی، مسجد و همچنین قلعه ی تیغ میان را می توان نام برد. در زیر درختی اهالی این منطقه شمع روشن می کنند و بر این باورند که این مکان محل دفن یک امامزاده است به همین دلیل نذورات خود را در این مکان انجام می دهند.

 منبع: گردشگری ۷۲۴

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید