این روستا در مجاورت شهر طرقبه قرار دارد و بدلیل قرار گیری در دل کوه ها از آب و هوای دلپذیری برخوردار است . اکثر جمعیت روستا از جوانان تشکیل شده است.

حصار گلستان روستایی که اکثریت جعیت آن را جوانان تشکیل داده‌اند

به گزارش سلام نو، روستای حصار گلستان که یکی از جاهای دیدنی مشهد می باشد،یکی از روستاهای خوش آب و هوا در جنوب غرب مشهد و در حوالی شهر طرقبه واقع شده‌است. روستای حصار گلستان مشهد  یکی از روستاهای اطراف مشهد می باشد که یکی از زیبای خراسان رضوی می باشد که در پنج کیلومتری شهر مشهد واقع شده است و در آن دره های سر سبز، باغ های میوه و مناطق کوهستانی را می توان دید.

روستای حصار گلستان مشهد

این روستا علاوه بر داشتن مناظر طبیعی و دلپذیر دارای جاذبه های تاریخی (بند گلستان در هشت کیلومتری غرب مشهد) و مذهبی (دو آرامگاه مقدس به نام های امامزاده یاسر و امامزاده ناصر) در نزدیکی خود است که این امر موجب گردیده مسافرین و زائرین حرم امام رضا که برای زیارت به مشهد مقدس سفر می کنند و از این مسیر عبور می کنند به سمت آن جذب شوند. این روستا در مجاورت شهر طرقبه قرار دارد و بدلیل قرار گیری در دل کوه ها از آب و هوای دلپذیری برخوردار است . اکثر جمعیت روستا از جوانان تشکیل شده است. علاوه بر داشتن مناظر طبیعی چشم نواز، معماری بکار رفته در حسینه ی آن منحصر به فرد است که از ویژگی های دیگر این روستا بشمار می آید.

مشهد

روستای حصار دارای غذاهای مخصوص خود از جمله بلغور، اشکنه ی ماست و... می باشد، همچنین انواع خشکبار و میوه جات از سوغات حصار گلستان محسوب می شود. این روستا دارای امکانات قابل توجهی مانند حسینیه، مسجد، سیستم گازکشی منازل، کتابخانه، مخابرات و پست بانک می باشد.

منبع: گردشگری ۷۲۴

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید