دو عدد شیر سنگی توسط شهردار شهر میلان ایتالیا به شهردار مشهد داده شد که آن ها را در درب ورودی پارک نصب کرده اند و همچنین دو مجسمه‌ی انسانی نیز داده شد که همجوار با استخر کوه سنگی می باشد.

آیا از کوهسنگی مشهد دیدن کرده‌اید؟

به گزارش سلام نو، پارک کوهسنگی در جنوب غربی مشهد و در انتهای خیابان کوهسنگی قرار دارد که بعد از پارک ملت به عنوان دومین پارک بزرگ مشهد بوده و بنام کوه این شهر معروف می باشد. با توجه به این که نادرشاه افشار مشهد را پایتخت خود قرار داده بود، برای ساخت آرامگاهش از سنگ های گرانیت کوه سنگی استفاده شد.

پارک کوهسنگی

تا سال ۱۳۱۰ هـ. ش این مکان به عنوان منطقه ی ییلاقی استفاده می گردید که دارای باغ های سرسبز، نماهای طبیعی، کوه های سهل الصعود، رودخانه ها، اقامتگاه سیاحتی و آب و هوای مطبوع بود. در سال ۱۳۱۸ آلمان ها یک ساختمان دوطبقه در این مکان بنا نمودند و همچنین بدلیل نرده کشی و گلگاری و جدول کشی خیابان ها و.... این مکان به صورت یک پارک طبیعی و مکانی تفریحی درآمد. دو عدد شیر سنگی توسط شهردار شهر میلان ایتالیا به شهردار مشهد داده شد که آن ها را در درب ورودی پارک نصب کرده اند و همچنین دو مجسمه ی انسانی نیز داده شد که همجوار با استخر کوه سنگی می باشد. لازم به ذکر است که این دو مجسمه ی انسانی بعد از انقلاب  بدلیل این که بیانگر صور قبیحه بود، با تاجی که بر بلندای کوه سنگی قرار داشت برداشته شد.

کوهسنگی

طرح هایی که در این مجموعه در نظر گفته شده موجب گردیده پارک کوهستانی به مکانی تفریحی و گردشگری تبدیل گردد. این مجموعه شامل باغ سنگی، باغ آرامگاه، باغ تفریحی، باغ فرهنگی، باغ پذیرایی و... می باشد. نخستین نورافشانی در شهر مشهد در این مکان صورت می گرفته است.

منبع: گردشگری ۷۲۴  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید