۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
کد خبر: 55366722

این منطقه محل زندگی حیواناتی مانند گراز و گرگ و... است. از امکانات موجود در این منطقه می توان به رستوران ها و فروشگاه های صنایع دستی و ... آن اشاره کرد.

شاندیز منطقه‌ای ییلاقی در مشهد

به گزارش سلام نو، منطقه ی ییلاقی شاندیز از مکان های گردشگری شهر مشهد است که در فاصله ی ۳۸ کیلومتری غرب این شهر قرار دارد و دارای آب و هوای مطبوع، درختان سر به فلک کشیده ی چنار، دره ها، رودخانه و... می باشد. ارتفاع شهر شاندیز از سطح دریا ۱۴۰۰ متربوده و دارای مساحتی نزدیک به ۳۷.۸۲۵ کیلومتر مربع است.

شاندیز

این منطقه محل زندگی حیواناتی مانند گراز و گرگ و... است. از امکانات موجود در این منطقه می توان به رستوران ها و فروشگاه های صنایع دستی و ... آن اشاره کرد.در سال ۱۳۸۴ طبق تصویب دولت و هیات وزیران شاندیز، تنها منطقه ی برگزیده ی بین‌المللی گردشگری ایران معرفی شد.

شاندیز مشهد

سوغات این منطقه صنایع دستی و بخصوص پوستین دوزی می باشد، مهمترین محصول آن گیلاس است و تمامی محصولات پوستی مثل کلاه و کت و … به سایر شهرهای ایران فرستاده می شود. مشهورترین غذای شاندیز ، شیشلیک بوده که با استفاده از گوشت گوسفند، با روش منحصر به فرد آن منطقه پخت می شود، آوازه ی این غذا به گونه ای است که در بسیاری از رستوران های جهان با نام همین منطقه یعنی شیشلیک شاندیز پخت می شود.لازم به ذکر است که به تازگی هشتلیک هم به آن اضافه شده است.

منبع: گردشگری ۷۲۴  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید